class-377117_1280

כיום כשהשימוש בקורסים וירטואליים נהיה מאד נפוץ, ניתן ללמוד כמעט כל דבר דרך האינטרנט. וזה כולל בין השאר לימודי שיווק ומכירות, גרפיקה ומחשבים, העצמה אישית ואפילו תוכלו ללמוד איך ללמד את ילדכם לרכוב על אופניים.

הלימודים דרך האינטרנט מאפשרים ללמוד מכל מקום שיש בו חיבור לרשת, בין אם זה בבית, במשרד או בבית קפה. ולרוב הם יהיו זולים יותר לעומת קורסים פרונטאליים, ובנוסף יש כמובן חיסכון בעלויות רכב, חנייה, בייביסיטר וכדו'.

והכי חשוב, מבחינתך כבעל עסק היוצר את הקורס, זה מאד משתלם. אתה עובד פעם אחת על יצירת הקורס ובכך אתה יוצר לעצמך הכנסה פסיבית. ובשונה מקורס פרונטאלי כאן אין הגבלה על כמות המשתתפים כך שתוכלו להגדיל את מספר התלמידים מבלי להגדיל את כמות החומרים או המרחב הדרוש בדרך כלל בכיתה. ובנוסף תוכל למכור את הקורס הוירטואלי שלך לתלמידים מכל רחבי הגלובוס, תלמידים ממגוון רחב של תרבויות ומקומות גיאוגרפיים יכולים להשתתף בקורס בו זמנית.

אז אם גם אתם מעוניינים ליצור קורס דיגיטלי, אתם בהחלט יכולים, אבל חשוב שתעשו את זה נכון, בהתאם לשלבים הבאים.

שלב 1 – תכנון הקורס הדיגיטלי:

שלב התכנון הוא השלב החשוב ביותר, בו אנו נבחר את נושא הקורס. תנסו לחשוב על הלקוח שלכם, זה שירכוש מכם את הקורס, ולענות על ארבעת שאלות שיכוונו אתכם ליצור קורס מצליח.

  1. מי קהל היעד שלכם? האם זה גברים, נשים או אולי ילדים? הם צעירים או מבוגרים? תשובה לשאלה הזו תסייע לכם גם לדעת היכן לפרסם ואיך להגיע לקהל היעד המתאים.
  2. איזו בעיה הקורס שלכם פותר ועל איזה כאב המוצר שלכם עונה? כך תוכלו לדעת איזה תחומים מעניינים את הלקוח שלכם ומה יניע אותו לרכוש את הקורס שלכם.
  3. באיזה פורמט אתם רוצים ליצור את הקורס – וידיאו, אודיו או אולי טקסט ותמונות? תצטרכו גם לבחור האם הקורס שלכם הוא קורס "עשה זאת בעצמך" או שאתם נותנים גם תמיכה טלפונית, באימיילים או באתר החברים. לקורס תוכלו גם להוסיף מפגשים חיים בו אתם נפגשים פיזית עם הלקוחות, אך זה כמובן גוזל יותר זמן וגם העלויות גבוהות יותר.
  4. לאחר שאתם בוחרים את נושא הקורס ונותנים לו שם, עליכם לכתוב את כל נושאי הקורס ולחלק כל נושא לשיעורים. תחשבו על 5 הנושאים המרכזיים ביותר במוצר שלכם ורק אח"כ מהם הדברים הקטנים שיכולים להיכנס תחת הנושאים הגדולים. בשלב זה תוכלו להיעזר בתוכנת אקסמיינד ליצירת מפת חשיבה ולסידור כל התוכן לפי נושאים.

שלב 2 – יצירת הקורס הדיגיטלי:

לאחר שתכננתם את כל חומר הקורס לפי נושאים ושיעורים, תכתבו את התסריט של הקורס והקליטו או הסריטו אותו. הציוד שתצטרכו כדי להסריט את הקורס:

  1. מצלמה: אמנם גם הפלאפון או המצלמה הביתית יכולה לצלם, אבל אם אתם רוצים להשקיע כדאי שתצלמו במצלמה עם אפשרות לחבר מיקרופון חיצוני, ובכל אופן וודאו שאתם מצלמים במרחב שקט.
  2. מיקרופון: אם בחרתם להשקיע במצלמה עם חיבור למיקרופון חיצוני, לרוב יספיק לכם מיקרופון חוטי שמתחבר למצלמה באמצעות כבל, אלא אם כן התחום שלכם דורש הרבה תזוזה כמו ריקוד או אימון כושר שאז תחשבו אולי כדאי לכם להשקיע במיקרופון אלחוטי.
  3. חצובה: לא משנה אם אתם מצלמים את עצמכם או שמישהו אחר מצלם אתכם, החצובה היא חובה כדי שהצילום שלכם יהיה איכותי וללא תזוזות מיותרות. מומלץ שהחצובה תהיה גבוהה מספיק כך שתוכלו לצלם את עצמכם גם כאשר אתם עומדים.
  4. תאורה: היות ואינכם בונים אולפן תוכלו להשתמש בפרוג'קטורים פשוטים, כוונו אותם כלפי מעלה – לתקרה והיא תזרוק עליכם את האור בצורה טובה.
  5. תוכנה לצילום מסך: אם הקורס שלכם עוסק בהדרכה טכנית שאתם רוצים להראות את מסך המחשב שלכם, אתם צריכים תוכנה לצילום מסך, וכאן יש מגוון רחב של תוכנות, מתוכנת Apowersoft Screen Recorder החינמית ועד תוכנת קמטזיה סטודיו שעולה 299$.

שלב 3 – עריכת הקורס הדיגיטלי:

בשלב העריכה של הקורס הדיגיטלי, נרצה לחתוך את הקטעים שלא צילמתם טוב או להוריד את החלק שבתחילת הצילום ובסוף הצילום. אולי גם תרצו להוסיף כתוביות איפה שצריך. לצורך כך תוכלו להיעזר בתוכנת מובי מייקר שהיא מאד פשוטה לתפעול.

שלב 4: העלאת הקורס הדיגיטלי לאוויר:

כעת לאחר שהקורס שלכם כבר כמעט מוכן הגיע הזמן להעלות את הקורס לאוויר ולהתחיל למכור אותו. בשביל זה תצטרכו שלושה דברים, אחסון הווידאו, אתר חברים ומערכת סליקה.

  1. אחסון הווידאו: את הסרטונים תוכלו לאחסן ביוטיוב בחינם אך אל תשכחו להגדיר את הסרטונים כלא רשומים. אפשרות מומלצת יותר היא לאחסן אותם ב- Vimeo בעלות של כ 60$ לשנה. ועל זה הכנו לכם מדריך נוסף איך להעלות סרטונים לאינטרנט.
  2. אתר חברים: הוא אתר שמאפשר גישה רק ללקוחות ששילמו לכם עבור ההשתתפות בקורס, תוכלו להגדיר שהשיעורים יפתחו בצורה הדרגתית ועוד אפשרויות רבות שאנו בונים בהתאמה לצרכי הלקוח.
  3. מערכת סליקה: אם אתם מוכרים מוצר דיגיטלי, הדבר האחרון שאתם רוצים להתעסק איתו הוא מעטפות מזומן או צ'קים שישלחו אליכם, ולכן נצטרך לחבר לאתר מערכת סליקת אשראי אוטומטית כך שכל העסק יעבוד עבורכם באוטומציה מלאה.

שלב 5 – שיווק הקורס הדיגיטלי שלכם:

ברכות! הקורס שלכם מוכן. כעת ממש כמו כל עסק אחר עליכם לשווק ולפרסם את הקורס. שווקו את הקורס שלכם במקום שבו קהל היעד שלכם נמצא. תוכלו לפרסם בגוגל, באתרים, ברשתות חברתיות, באמצעות תכניות שותפים ועוד ועוד.

אני מקווה שמצאתם בפוסט זה מידע מועיל על התהליך של יצירת קורס דיגיטלי, וכמובן שהערות והארות יתקבלו בשמחה 🙂

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.