איך לנקות את האתר

פסח מתקרב, חגיגת הנקיון ניכרת בכל פינה וזה הזמן לנקות גם את אתר האינטרנט שלכם. אין צורך בחומרי נקיון, שואב אבק ומים, כל שתצטרכו זה ידע (הנה הוא כאן לפניך, רק תקרא) ומוטיבציה לקדם ולשפר את ביצועי האתר.

אז נכון שאת הנקיונות הללו חייבים לעשות יותר מפעם אחת בשנה, אבל עכשיו בעונת הנקיונות זה הזמן לרענן את האתר ולמחוק את הזבל ממנו.

תוכן דמו שנשאר מהבניה

קורה לא פעם שיש באתר עמודי נסיון שלא הוסרו או עמודי דמו (Demo Content) שייבאו מהתבנית ושכחו למחוק. אם מצאתם עמודים כאלה אצלכם באתר, מהרו למחוק אותם, גוגל סורק אותם גם אם אין קישור אליהם מהתפריט, ואתם בטח לא רוצים לגלות כל מיני שטויות וג'יבריש בתוצאות שלכם בגוגל.

עמודי מוצרים

בחנויות וירטואליות פעמים רבות עמודי המוצר לא כוללים כמעט מידע חוץ מתיאור קצר של כמה שורות ומפרט טכני כללי מאוד, שלעתים הם ממש מועתקים ממוצר למוצר. עבו את העמודים באמצעות תוכן יחודי ומקורי שיתן ערך לגולשים.

תוכן משוכפל

העתקת תוכן היא בעייתית כיון שמדובר בהפרת זכויות יוצרים, אבל לא רק! גוגל גם עשויה להעניש את האתר שלכם אם היא תיווכח שהתכנים שבה מועתקים. הדברים נכונים גם להעתקת תוכן מאתרים אחרים וגם לתוכן כפול בתוך האתר שלכם.

נתחיל עם תוכן משוכפל באתרים חיצוניים, איך נמצא אותם? באמצעות גוגל כמובן. אינכם צריכים לשוטט בכל רחבי האינטרנט כדי למצוא עמוד דומה לשלכם, כל שעליכם לעשות זה להעתיק משפט קצר מתוך מאמר שלכם ונחפש אותם בגוגל, ככה נחפש 3-4 משפטים אקראיים. אם קיימים מאמרים דומים נמצא אותם מיד בתוצאות.

אפשרות נוספת היא להיעזר בכלי של Copyscape. לשם כך ניכנס לאתר של Copyscape, נכניס את כתובת העמוד ונחפש, הכלי הזה יציג תוך כמה זמן עמודים דומים מרחבי האינטרנט במידה ויש.

מצאתם תוכן משוכפל באתר חיצוני? פנו לאותו אתר ובקשו להסיר מיידית את התוכן המשוכפל.

כלי נוסף מאפשר לסרוק את האתר שלנו ולגלות תוכן משוכפל בתוכו. היכנסו לאתר siteliner, הכניסו את כתובת האתר שלכם, הכלי הזה יסרוק את האתר שלכם ויזהה אם יש בו תוכן כפול.

קישורים שבורים

אתרו לינקים שבורים שמובילים לדפי 404. הקישורים השבורים פוגעים בחוויית המשתמש שמגלה שהדף שאליו הוא רוצה להגיע מציג שגיאה ובנוסף הוא גם פוגע בקידום האתר, לכן היכנסו לSearch Console של גוגל ותבדקו איזה דפי 404 מופיעים אצלכם. ואם האתר שלכם בנוי בוורדפרס, תוכלו להתקין את התוסף הזה שיאתר עבורכם לינקים שבורים.

מצאתם קישורים שבורים באתר? אם מדובר בקישור פנימי באתר, נסו לקשר למקום חלופי או שאם העמוד שינה את כתובתו קשרו אותו למקום הנכון. ואם מדובר בקישור חיצוני שלא תקין, נסו למצוא קישור חיצוני חלופי או להוסיף תוכן חדש ומעודכן לאתר שלכם ולהפנות אותו אליו.

אם מצאתם קישורים לא תקינים משום שכל התחום כבר לא רלוונטי, זה הזמן לשנות את התוכן ולדאוג לכך שהעמוד שלכם נשאר עדכני גם אם הוא ישן.

תמונות כבדות

תמונות כבדות כידוע מכבידים על האתר ומאטים את הגלישה. מה עושים? מקטינים את משקל התמונות. תוכלו להסתייע במדריך הזה כדי להקטין את התמונות בקלות ללא צורך להוריד תוכנה למחשב.

ניטור מוניטין ברשת

חפשו את העסק שלכם בגוגל, תבדקו את התוצאות וודאו שהנתונים המופיעים באתרים חיצוניים (כמו כתובת וטלפון) הם מדויקים ומעודכנים. אם גיליתם ביקורות שליליות שלא ידעתם על קיומן, כדאי לשקול להגיב להן, ובמקביל לדאוג לכך שתייצרו ביקורות חיוביות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.