גדלי תמונות לאתר ולרשתות החברתיות

גודל תמונה לאתר ולרשתות החברתיות

תמונה מעוצבת ומקצועית זה משהו שכל עסק צריך אם זה לאתר, לרשתות החברתיות או לכל פרסום אחר. אבל לכל מדיה נדרש גודל תמונה שונה. אספנו לכם כאן את גדלי התמונות המומלצים.
עם זאת חשוב לזכור שאתרי המדיה החברתית משנים את הממשקים שלהם ואת גדלי התמונות המתאימים לעיתים קרובות, לכן לא נוכל להתחייב שהגודל שכתבנו הוא הגודל המומלץ. אם מצאתם כאן טעות, נודה לכם אם תיידעו אותנו כדי שנוכל לתקן לרווחת כולם.

גדלי תמונות לאתר

תמונות ענקיות לאתר לא הופכות אותו לאיכותי יותר. ההיפך, זה רק יכביד ויאט את האתר. בעיקרון עדיף לשאול אותנו ספציפית על כל תמונה באתר שלכם, מהו הגודל האידיאלי להעלאה.

ככלל אצבע ניתן לומר שהמשקל המקסימלי המומלץ לתמונה הוא 100KB.

גודל בפיקסלים:

תמונה רגילה באתר – רוחב של 800 פיקסל.

תמונה שמתפרסת על כל רוחב העמוד (למשל תמונה לסליידר דף הבית) – רוחב 2000 פיקסל.

יש תוכנות / כלים אונליין שמאפשרים להקטין את משקל התמונות, הנה דוגמה לכלי כזה.
מומלץ לעבור על כל ספריית המדיה באתר, לראות אם יש תמונות חריגות בגודלן ולהחליף אותן בתמונות שעברו אופטימיזציה.

גדלי תמונות לוואצאפ (Whatsapp)

וואצאפ היא אפליקציית ההודעות הגדולה בעולם המאפשרת שיחות בין משתמשים, יצירת קבוצות וסטטוסים. ניתן גם ליצור חשבון עסקי בוואצאפ ביזנס.

  • תמונת פרופיל – לפחות 192 פיקסלים על 192 פיקסלים. וואצאפ ממליצה על גודל של 640 פיקסלים על 640 פיקסלים.
  • סטטוס בוואצאפ – ברוחב 1080 פיקסלים ובגובה 1920 פיקסלים (או תמונה גדולה יותר ביחס של 9:16).
  • תמונת פוסט / הודעה בוואצאפ – מומלץ 800 פיקסלים על 800 פיקסלים.
  • תמונת פרופיל של קבוצה – לפחות 192 פיקסלים על 192 פיקסלים, מומלץ לפחות גודל של 640 פיקסלים על 640 פיקסלים.
  • מוצר קטלוג בוואצאפ ביזנס – מומלץ לפחות 1200 פיקסלים על 1200 פיקסלים. התמונה צריכה להיות בצורת ריבוע ברקע לבן, ללא טקסט או סימן מים.

סוגי הפורמטים של תמונות יכולים להיות JPG, PNG.

גדלי תמונות בפייסבוק  (Facebook)

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר וחשוב להתאים את התמונות בצורה מקסימלית.

  • תמונת הנושא (קאבר) – לפחות ברוחב 820 פיקסלים ובגובה 462 פיקסלים.
  • תמונת הפרופיל בדף העסקי – 400 פיקסלים על 400 פיקסלים.
  • פוסט תמונה בדף העסקי – מומלץ לפחות ברוחב של 1200 פיקסלים וביחס של 1.91:1 (לרוחב) לבין יחס של 4:5  (לאורך). למשל: רוחב 1200 פיקסלים וגובה 628 פיקסלים, 1200×1200 פיקסלים, 1200×1500 פיקסלים.

חשוב! בתמונה של מודעה יש מגבלה של טקסט, ובדרך כלל לא תוכלו להכניס טקסט ביותר מ-20% מגודל התמונה. כדי לבדוק האם המודעה שלכם מכילה יותר מ-20% טקסט ניתן להעלות את המודעה לכלי של פייסבוק ולראות האם המודעה עוברת את המגבלה המותרת.

גדלי תמונות באינסטגרם (Instagram)

אינסטגרם היא רשת חברתית בבעלות פייסבוק המבוססת שיתוף של תמונות.

תמונת פרופיל – 152 פיקסלים על 152 פיקסלים.

פוסט תמונה – מומלץ לפחות ברוחב של 1080 פיקסלים וביחס של 1.91:1 (לרוחב) לבין יחס של 4:5  (לאורך). למשל: תמונה 1080×1080 פיקסלים, תמונה 2500×2000 פיקסלים (לרוחב), תמונה 2000×2500 פיקסלים (לאורך).

סטורי באינסטגרם – ברוחב 1080 פיקסלים ובגובה 1920 פיקסלים (או תמונה גדולה יותר ביחס 9:16).

הפורמטים שניתן להעלות לאינסטגרם הם JPG, PNG.

גדלי תמונות ביוטיוב (YouTube)

יוטיוב היא רשת חברתית מבית גוגל המבוססת על שיתוף של סרטונים והיא גם מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם.

  • תמונת נושא בערוץ – מומלץ להעלות תמונה ברוחב של 2560 פיקסלים על גובה 1440 פיקסלים (התמונה צריכה להיות עד גודל של 6 MB).
  • תמונת פרופיל בערוץ – 800 פיקסלים על 800 פיקסלים (היא תוצג 98 פיקסלים על 98 פיקסלים בצורת עיגול). ברירת המחדל של התמונה היא התמונה של חשבון ה-Google שלכם.
  • תמונה מותאמת אישית של סרטונים – רוחב של 1280 פיקסלים ובאורך של 720 פיקסלים (או תמונה גדולה יותר ביחס של 9:16) ובמשקל מירבי של 2 MB.

הפורמטים שניתן להעלות ליוטיוב הם JPG, GIF, BMP, או PNG.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.