המדריך לבחירת ורכישת דומיין

mk7TXAG

שם הדומיין – או שם המתחם, בעברית – הינו בעצם הכתובת שלכם באינטרנט. הוא מכיל רצף של אותיות או מספרים עם סיומת מסוימת כמו למשל com. או co.il.

אז איזה דומיין כדאי לקנות? ישנם כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם רוכשים את הדומיין.

שם דומיין קצר וקליט:

מומלץ לבחור בדומיין קליט כזה שקל לקרוא, קל להגיד אותו בעל פה וכמובן כזה שקל לזכור. דומיין טוב יהיה קצר ולא יעלה על 8 תווים. חישבו על כך שכל אות בשם הדומיין מהווה בעצם עוד מכשול שעומד בפני הגולש שרוצה להגיע לאתר שלכם. באתרים בעברית נושא האורך מקבל חשיבות יתר, שכן לא כולם שולטים היטב באנגלית, כך ששם דומיין ארוך בהחלט עשוי להפריע בהקלדה לגולש הישראלי.

גם אם בחרתם בדומיין בשם העסק שלכם, לא כדאי שהדומיין יהיה ארוך ומסורבל, לכן במידת הצורך תשתדלו לקצר אותו ככל הניתן.

שמות מסחריים:

הימנעו מבחירה בשמות מסחריים. אלו עלולים להוות טרחה משפטית לא קטנה. אם בחרתם בשם של חברה או שם שהוא סימן מסחרי רשום והחברה משום מה לא רשמה אותו, היא עשויה לתבוע אתכם.

סיומת הדומיין:

אם האתר האינטרנט שלך פונה לאוכלוסייה הישראלית, מומלץ לבחור בסיומת Co.il. ואילו לאתרים שפונים לקהל הבינלאומי כדאי לבחור בסיומת Com.

דומיין בעברית:

אל תתפתו לקנות דומיין בעברית כמו למשל com.דומיין. זה עשוי להיות מאד לא ידידותי ללקוח שלכם משום שעליו להחליף שפות באמצע ההקלדה של כתובת הדומיין. אמנם המשתמש המיומן יודע לכתוב מילה בעברית בשורת הכתובת ואז לחיצה על CNTL+ENTER מוסיפה אוטומטית את הסיומת .COM, אבל רוב הגולשים אינם כאלו.

היו יצירתיים:

בואו ונודה על האמת, רוב הדומיינים הממש קצרים וקליטים כבר נתפסו מזמן, ולמרות זאת אם לא מצאתם את הדומיין שרציתם, תנסו להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא, אמנם זה יגזול לכם זמן אבל בסוף תגיעו לתוצאה מספקת.

רכישת הדומיין:

אז איך קונים את הדומיין? נכנסים לאחד מאתרי רשמי הדומיינים כמו למשל לאתר box, בתצוגת החיפוש נכתוב את הדומיין הרצוי ואנחנו נקבל תשובה האם הדומיין פנוי או לא.

רכישת דומיין היא לזמן מוגבל. כאשר דומיין ישראלי תוכלו לרכוש לשנה או לשנתיים ואילו דומיין בינלאומי תוכלו לרכוש לתקופה של עד 10 שנים. יש לזכור לחדש אותו בזמן אחרת הוא עלול להיתפס על ידי מישהו אחר (לאחר תקופת המתנה שבו רק אתם יכולים לחדש את הדומיין).

כעת תידרשו לשלם וזהו, כל שנותר לכם לעשות זה להמתין לאישור הסופי שהדומיין אכן בבעלותכם (אם מסיבה כלשהי רכישת הדומיין נכשלה כמובן שלא תחוייבו עליה).

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.