כתיבת תוכן איכותי לאתר – זה חשוב?

כתיבת תוכן שיווקי

בטוח שמעתם את המשפט המפורסם "התוכן הוא המלך", כולנו יודעים את זה. אבל איזה תוכן אנחנו צריכים באתר שלנו כדי שהוא ישרת אותנו ויביא אלינו תנועה של גולשים?
כדי שזה יקרה עלינו לפנות לשני סוגים של קהלים – מצד אחד נרצה לפנות לקהל הגולשים, ומצד שני לא נזניח את מנועי החיפוש, כלומר רובוטים שסורקים את האתר.

כתיבת תוכן עבור גוגל

כדי שמנוע החיפוש גוגל יוכל להציג את תוצאות החיפוש לגולש שמחפש צורך מסוים, הוא סורק את כל האתרים שקיימים אצלו באינדקס והוא מציג לו את התוצאות. כבעלי עסקים תמיד נשאף להיות כמה שיותר גבוה בתוצאות האלו, בעיקר אם אנחנו חושבים שנוכל לספק לו את מה שהוא מחפש.

לכן כתיבת תוכן מקצועית תמיד תתחיל בבחירת מילות מפתח. מילות המפתח צריכות להיות גם כלליות וגם ספציפיות, לפי מה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יקליד כדי להגיע אלינו. למשל אם אנחנו מוכרים רהיטים, יתכן ונרצה לקדם גם את המילים "חדרי ילדים" או "ארונות עץ", כדי שיהיה יותר סיכוי שיגיעו אלינו גם אם הם צריכים ומחפשים משהו ספציפי.

כתיבת תוכן עבור הגולשים באתר

אז נכון שחייבים להתייחס לדרישות של מנועי החיפוש, אבל הרבה יותר חשוב זה לכתוב תוכן שיתן ערך לגולש. האם לדעתכם כדאי לשרבט מילים בלי היגיון ובלי סדר רק בשביל מנועי החיפוש?!
תקראו את המשפט הזה:

"רהיטים כמו ארונות עץ וחדרי ילדים כדאי לקנות רהיטים וארונות בשביל חדרי ילדים כי רהיטים וארונות עץ הם בשביל חדרי ילדים…"

די שקוף שמי שכתב את המשפטים חסרי הקשר הללו התכוון לקדם את הביטויים הללו בגוגל וזה כל מה שעניין אותו. אין בקריאת המשפטים הללו שום תועלת לגולש והם נועדו רק למנועי החיפוש.
אבל האם כתיבת תוכן כזאת יכולה לקדם את האתר במנועי החיפוש (ולהשאיר אותו שם)? רוב הסיכויים שלא! כתיבת תוכן לא אחראית עלולה לגרום לנזקים רבים לאתר מכמה סיבות:

  1. גוגל יבין שזה ספאם. כתיבת תוכן שדוחסים בה מדי הרבה מילות חיפוש עלולה לגרום לגוגל לחשוב שזה סוג של ספאם ולהוריד אותו בדירוג.
  2. כשגולש נכנס לאתר, ופתאום הוא רואה תוכן לא הגיוני ולא איכותי, הוא בורח ממנו מהר. פשוט אין לו מה לעשות שם. גוגל רואה אחוזי נטישה גבוהים, הוא מבין שכנראה האתר שלך בכל זאת לא רלוונטי והוא מעיף אותו מהתוצאות.
  3. נניח שגוגל לא "עלה" עליכם, עדיין המתחרים עלולים להלשין עליך. אם הצלחת לעקוף אותם בתוצאות, הם יכנסו לאתר שלך וימצאו את ה"טריקים" שהשתמשת בהם.
  4. והכי חשוב, האתר צריך להיות בנוי למשוך גולשים ולקוחות. אנשים ממש לא אוהבים כשמזלזלים להם והסיכוי שהם יחליטו לרכוש מכם שואף לאפס.

 לסיכום, תשקיעו בכתיבת תוכן בצורה אופטימלית למנועי החיפוש אך גם בצורה שתניע את הלקוחות שלך לרכישה. אין ספק שכתיבת תוכן איכותי יכולה להזניק את האתר שלך מעלה בתוצאות החיפוש.
רוצים לדעת איך לכתוב פוסט שיווקי? תוכלו לקבל רעיונות כאן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.