איך למנוע מהמיילים להיכנס לספאם

מייל נכנס לספאם

המטרה העיקרית של שיווק באמצעות דואר האלקטרוני היא לעודד גולשים להיכנס לאתר ולבצע רכישה או ליצור קשר עם בית העסק (ואם אתם עדיין לא עושים שיווק במייל? תוכלו להתחיל כאן). אלא שלא תמיד המיילים מגיעים ליעדם, לא פעם קורה שהמייל נוחת לתוך תיקיית הספאם ומשם הדרך לפח האשפה קצרה עוד לפני שמישהו בכלל ראה את המייל שלכם (מיילים בספאם נמחקים אוטומטית לאחר 30 יום). אף אחד לא אוהב שזורקים אותו, בטח לא אחרי השקעה רבה בכתיבת המיילים, הגדרות קמפיינים וכו'.

אוי! המייל נכנס לספאם

אחת הבעיות הקשות בפניהן עומד השיווק בדואר האלקטרוני היא בעיית המיילים שנכנסים לספאם. ובמילים אחרות, אתם מסומנים כמציעים הצעות מסחריות לאנשים שמעולם לא ביקשו לקבל מסרים אלו. וזה לא חייב להיות שאתם באמת ספאמרים, מספיק שמסנני הספאם חושדים בכם כשולחי ספאם בשביל שתסומנו ככאלה.

מה אפשר לעשות כדי לא להגיע לתיבת הספאם:

  1. הדבר הראשון הכי פשוט: אל תספימו. לא משנה מה תעשו, אם תהיו ספאמרים, הנמענים יסמנו אתכם כספאמרים. חוק הספאם קובע שאין לדוור למי שלא נתן הסכמה מפורשת לכך. הקפידו על הוראות החוק (במקרה של ספק, התייעצו בעו"ד מומחה בתחום).
  2. בקשו מהנמענים שלכם להוסיף אתכם לרשימת אנשי הקשר או לרשימת 'השולחים הבטוחים' שלהם.
  3. תבדקו האם המיילים שלכם דומים לספאם. מילים כמו "מבצע" מבצע!!!" שמופיעות בשורת הנושא נראים כמו ספאם, ובהחלט יש סיכוי שמייל כזה ישלח לספאם. כמו כן הימנעו מסימנים מיותרים למשל ₪%^&, סימנים אלו "צועקים" שאתם ספאמרים.
  4. הקפידו לשלוח מיילים בתדירות קבועה לפחות פעם בארבע שבועות. מסנני הספאם בודקים את היסטוריית השליחות שלכם 30 יום אחורה ובמידה והם רואים שזה המייל הראשון ששלחתם ב30 ימים אחרונים, תקבלו דירוג נמוך יותר. חוץ מזה, שהנמענים שלכם עלולים לשכוח את קיומכם וסביר שהם יסמנו אתכם כספאם כי הם פשוט לא יזכרו שהם נרשמו לרשימת הדיוור שלכם…
  5. המייל שלכם צריך תוכן. מייל שמורכב רק מתמונות יש סיכוי גבוה יותר להיכנס לספאם. לכן תכתבו את המייל השיווקי ממש כמו שאתם כותבים מייל רגיל (כולל שורת הנושא) עם תוכן ללא ג'יבריש, שימוש בצבעים זוהרים וכדומה.
  6. וודאו שניתן להשיב לכם חזרה במייל חוזר, כי אם אין אפשרות להשיב למייל שלכם, יש מצב שהמייל מגיע לספאם.
  7. תשתמשו במייל של הדומיין שלכם, ולא של ספקיות כמו Gmail, הן לא אוהבות שמיילים שנשלחים לא באמצעותם, נשלחים עם כתובת שלהם ב'מאת' והם מסמנים אותם כספאם. עוד אין לכם מייל עם הדומיין שלכם? תוכלו להיעזר במדריך הבא איך ליצור מייל כזה ולחבר אותו לג'ימייל.

ואם המייל נכנס ל"קידומי מכירות"

בשנת 2013 גוגל שינתה את תיבת הדואר הנכנס שלה – Gmail ומאז היא מחולקת לשלוש תיקיות: ראשי, רשתות חברתיות וקידומי מכירות. שירות הדואר של Gmail מסווג עבור המשתמשים שלו את הדיוורים שהם מקבלים ומעביר את הדיוורים לתיקיות השונות באופן אוטומטי.

בתיקיית "קידומי מכירות" גוגל משתמשת באלגוריתם שבודק כל דיוור ודיוור שנשלח לשרתים שלהם ואם המערכת מזהה שמדובר בדיוור שכולל חומר שיווקי או הצעה פרסומית של מוצר או של שירות, הוא מועבר לתיקייה זו. האלגוריתם מתבסס על כמות גדולה מאוד של פרמטרים שונים וכלים מגוונים כגון: מילות מפתח שמופיעות בדיוור, קישור להסרה, שליחת דיוור זהה למספר גדול של נמענים ועוד.

אז אמנם מדובר בתיקייה לגיטימית ולא בתיקיית דואר זבל או ספאם, אבל עדיין כמעט כל מי שמשווק בדואר אלקטרוני היה שמח למצוא דרך ״לדלג״ על תיבת קידומי המכירות, ולגרום למיילים להיכנס לתיבת הדואר הנכנס הראשית של הנמענים.

איך למנוע מהמיילים להיכנס לתיבת קידומי מכירות

Gmail מסווגת את המיילים בהתאם להתנהגות הנמענים. כך, אם הנמען העביר את המייל שלכם לתיבת קידומי המכירות פעם אחת, ייתכן מאד כי בפעם השנייה אתם תגיעו אליה אוטומטית (ולא רק אצל אותו נמען בהכרח). בדומה לכך, אם מנוי לרשימת התפוצה פתח את המייל שלכם והקליק עליו, סביר כי Gmail תדרג אתכם גבוה יותר, כך שיגדלו הסיכויים שלכם להגיע ישירות לתיבת הדואר הנכנס הראשי של הנמען. לכן:

  1. בקשו מהנמענים להעביר את המייל לתיקייה הראשית, תוכלו לכתוב להם משהו כמו "אם מייל זה הגיע לתיבת קידומי המכירות שלך, אנחנו ממליצים להעביר את ההודעה לתיבת הדואר הנכנס". ברגע שהמשתמש מבצע את הפעולה הזו, Gmail ישאל אותו באופן אוטומטי האם ברצונו להעביר גם את ההודעות העתידיות מכם לתיקיה הראשית.
  2. צרו ערך אמיתי לנמענים ולא רק הצעות מסחריות ושיווקיות.
  3. אל תשלחו יותר מיילים כדי לפצות על אחוזי פתיחה נמוכים, פשוט תגרמו לנמענים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה לצמיתות.
  4. השתמשו תמיד באותו שם שולח כדי שהלקוחות שלכם יזכרו אתכם בקלות.
  5. מומלץ בכל מייל לעורר את הסקרנות של הקורא ולספר לו מה עומד להיות במייל הבא.

יש לכם עוד רעיונות איך למנוע מהמייל להיכנס לתיבת הספאם / קידומי מכירות, שתפו אותנו כאן בתגובות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.