סקירת מערכות לאחסון קורסים דיגיטליים

cormo

אתם רוצים להוציא קורס דיגיטלי? תכננתם, הפקתם וצילמתם את הקורס שלכם, כעת תצטרכו להחליט היכן תרצו לאחסן ולנהל אותו.
היום שקורס דיגיטלי הפך לטרנד עולמי וניתן למצוא קורסים כאלו כמעט בכל תחום, קמו להם גם פלטפורמות שונות לאחסון וניהול הקורס שלכם. אז איך תדעו היכן כדאי לכם לשים את הקורס הדיגיטלי שלכם?
כדי לעזור לכם לעשות סדר בנושא הכנתי לכם סקירה על המערכות השונות, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת איפה לשים את הקורס.

מערכת הקורסים של רב מסר schooler

מערכת schooler היא מערכת קורסים יחסית חדשה מבית רב מסר והיא ניתנת "חינם" ללקוחות רב מסר. מה שאומר שאם יש לכם כבר חשבון במערכת הדיוור של רב מסר, תוכלו להשתמש גם במערכת הקורסים ללא עלות נוספת (התשלום הוא לפי כמות המיילים שיש לכם במערכת).

בSchooler תוכלו ליצור מספר בלתי מוגבל של קורסים, לחבר אותם לספק סליקה (בינתיים רק קארדקום או פייפאל) או ליצור קורס חינמי במטרה להגדיל את רשימת התפוצה.

בנוסף תוכלו להקים מערך שותפים שיפיצו את הקורס שלכם, באפשרות זו תצטרכו ליצור קופון יחודי לכל שותף והמערכת כבר תחשב עבורכם את העמלה המגיעה לכל שותף.

מההתרשמות שלי schooler היא מערכת מצוינת, נכון שהאפשרויות שלה מוגבלות אבל היא עשויה להספיק למרבית בעלי הקורסים. עם זאת יש לקחת בחשבון את ההתפתחות בעסק ולהיות מודעים שההעברה של קורסים מהמערכת למערכת אחרת עלולה להיות מתישה (זה הרי האינטרס של רב מסר, שתיצרו תלות בהם, לא?).

כאן תוכלו להירשם כדי לקבל חודש חינם כדי להתנסות במערכת ה-schooler.

אתר יודמי – udemy

יודמי הוא האתר הגדול והמוביל בעולם לקורסים דיגיטליים. הפרסום באתר הוא חינם והתשלום הוא רק על המכירות בפועל. אם אתם הבאתם את הלקוח דרך קופון שיצרתם לו תקבלו 97% מסכום המכירה, לעומת זאת על לקוח שקנה דרך יודמי או המפיצים שלה תקבלו עד 50%.

הבעיה העיקרית של יודמי היא התמיכה בעברית, אמנם ניתן להעלות לשם קורסים בעברית והתמחור יוכל להיות גם בשקלים, אבל האתר עצמו לא מתורגם לעברית והוא גם לא מיושר לימין, כך שאם קהל היעד שלכם הוא ישראלי לא בטוח שהם ירצו לקנות שם את הקורס.

האקדמיה ללימודים באינטרנט

האקדמיה היא אחת המערכות הותיקות בתחום, תוכלו ליצור בה קורסים ללא הגבלה. האקדמיה לא דואגת לשיווק הקורסים שלכם, אבל יכול להיות שעדיין ישנם גולשים שמחפשים קורסים ישירות באקדמיה.

התשלום לאקדמיה הוא שנתי 2,196 ₪ לשנה (ניתן לחלק ל12 תשלומים). חיסרון מורגש במערכת הוא שאין לה מערך שותפים. במידה ואתם משווקים רק בהשקות, תוכלו להשתמש במערכת ההשקות רוזי האדומה (שהיא גם שייכת לאקדמיה) בעלות של החל מכ1,200 ₪ לכל השקה.

בניית אתר קורסים בבעלותכם

בשונה מכל המערכות המובנות שהובאו קודם, כאשר אתם בונים אתר קורסים משלכם מעבר לכך שהאתר הוא בבעלותכם המלאה, גם אין מגבלה על האפשרויות שלה, אתם מחליטים איך היא תיראה ואיזה פיצ'רים תרצו שיהיה בה, כך שאם יש לכם דרישות מיוחדות זהו הפתרון היחיד עבורכם.

לסיכום ישנם הרבה מקומות שתוכלו לשים בהם את הקורסים שלכם (ובמקרים מסוימים יתכן ויהיה לכם שווה לשלב ביניהם, לדוגמא לשים את הקורס ב schooler ובמקביל גם ביודמי כדי ליהנות מהשיווק שלהם).

לא נוכל לתת לכם המלצה גורפת היכן לאחסן את הקורס שלכם. הצגנו לכם כאן את המערכות המרכזיות, במידה ויש לכם קורס דיגיטלי שאתם רוצים להוציא אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע לכם לבחור את המערכת המתאימה עבורכם.

מצאתם מערכת קורסים נוספת שאתם חושבים שהיא צריכה להיות ברשימה? מוזמנים להשאיר אותה כאן למטה בתגובות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

תגובה אחת

  1. מה עם Teachable ו- Thinkific?
    אשמח לשמוע טיפים שלכם עליהן.
    אני מסיים להפיק (לכתוב/לצלם) את הקורס הראשון שלי, שיכלול שיעור מבוא (שיופץ בחינם, גם כשיווק, גם לצורך היכרות איתי) ועוד 5 או 6 שיעורים של 30-45 דק׳ כל אחד.
    הקורס מכוון לבעלי עסקים קטנים, מנהלי ביניים ומנהלים בכירים בחברות. אני מתכוון למכור את הקורס במחיר שווה לכל נפש, כנראה בין 299-499 ש״ח כולל מע״מ.
    אני מתלבט בין Teachable לבין Thinkific, שנראות לי המערכות המובילות היום בעולם לקורסים און-ליין.
    תודה!!
    אמיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.