למה אתר איטי גורם לכם להפסיד כסף

בדיקת מהירות אתר

יש לכם אתר באינטרנט שלא מביא לכם קונים, אתם בודקים בסטטיסטיקות של אנליטיקס ורואים שדווקא יש זרימת תנועה של גולשים לאתר. אז איפה הם נעצרים? למה הם לא עושים את הפעולות שאנחנו מצפים מהם לעשות באתר?

אם אתם רואים שיעורי יציאה גבוהים של גולשים שנוטשים את האתר, סביר להניח שהבעיה היא בכך שהאתר שלכם איטי מדי. תחשבו רגע מה מיוחד כל כך באתר שלכם ששווה לגולש להמתין בשבילו 8 או 12 שניות לטעינה? אם העמוד באתר לא עולה במהירות, הלקוח הפוטנציאלי יעזוב אתכם ויעבור במהירות לאתר של המתחרה כך שאתם תפסידו כסף.

בנוסף, אחד הפרמטרים על פיהם גוגל קובעת את דירוג האתר במנוע החיפוש זה מהירות האתר, וכאשר היא רואה שהאתר שלכם איטי ולוקח לו המון זמן עד שהוא זז היא עשויה להוריד בדירוג האתר. אמנם מהירות האתר היא לא המדד היחיד שגוגל בודק, אבל היא בהחלט מדד חשוב בקביעת דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.

הבדיקה של מהירות האתר נמדדת בזמן טעינה. כלומר, מספר השניות הממוצע שלוקח לעמוד האינטרנט להופיע על המסך מאז שלחצתם על הקישור ועד לטעינה מלאה של העמוד.

אם אנחנו חוששים שהאתר איטי, נצטרך לבדוק קודם שזה באמת איטי ואז לשפר את מהירות האתר. ישנם פרמטרים רבים שיכולים להשפיע על אתר איטי וזמן הטעינה בהחלט עשוי להשתנות בין הדפדפנים השונים, מכשירים שונים ומיקומים שונים בעולם. למשל אם האתר מאוחסן בשרת בארה"ב סביר להניח שהגולשים הישראלים יסבלו מזמני טעינה גבוהים בהרבה מאלו שגולשים באתר מארה"ב משום שהם קרובים פיזית לשרת הרבה יותר.

לכן התוצאות בבדיקות שונות שנעשה הם דינמיות ועשויים להשתנות מבדיקה אחת לשניה, סביר שלא נוכל להגיע לבדיקה המדויקת משום שכאמור ישנם משתנים רבים כמו המיקום הגיאוגרפי וכו', אבל הבדיקות שנעשה יכולים לתת לנו כיוון כללי והבנה האם האתר שלנו איטי וכבד במיוחד או שהביצועים שלו בסדר.

אז איך בודקים את מהירות הטעינה של האתר?

יש באינטרנט כמה כלים שיבדקו לכם את מהירות הטעינה, כל שעליכם לעשות זה להכניס את הקישור של האתר שלכם ולבדוק כמה זמן לוקח לו להיטען. הבעיה בכלים הללו שהם לא מספקים בדיקה משרת ישראלי, כך שאם האתר שלכם מאוחסן בישראל והוא משרת לקוחות ישראלים, זמני הטעינה שתקבלו צפויים להיות גבוהים ממה שהם באמת בגלל המרחק הגיאוגרפי, לכן מומלץ לבחור לבצע את הבדיקה משרת אירופאי כלשהו כדי לקבל תוצאה קרובה למציאות.

נציג לכם כאן שני כלים שהם פופולאריים לבדיקת מהירות האתר:

Google PageSpeed

PageSpeed הוא כלי מבית גוגל, והוא יכול לתת לנו אינדיקציה איך גוגל רואה את מהירות האתר שלנו, שכאמור הוא פרמטר חשוב בדירוג האתר בתוצאות של גוגל.

הציון הסופי שגוגל נותן למהירות האתר בנויה על 6 פרמטרים:

1. הצגת תוכן ראשוני – הזמן הדרוש לדפדפן כדי להתחיל להציג את הדף כולל טקסט, תמונות ורקע. כעת הגולשים מתחילים לראות תוכן על המסך.

2. מדד מהירות – הזמן הממוצע בו מתחילים להראות תכנים מתוך הדף. ככל שהמספר יותר נמוך, כך יותר טוב.

3. זמן עד לאינטראקטיביות – הזמן הדרוש עד לתגובה לפעולות של הגולש.

4. הצגת התוכן העיקרי – הזמן בו הגולש מרגיש שהוא רואה את התוכן העיקרי בדף.

5. מצב ראשון של חוסר פעילות במעבד –הפעם הראשונה שבה יש מספיק אלמנטים כדי להגיב לפעולות של הגולש.

6.  אומדן זמן האחזור של הקלט – אומדן של משך הזמן הנדרש כדי להגיב לקלט של משתמש.

גם אם הציון שקיבלתם נמוך מאד, לא צריך להתרגש, זה לא אומר שהאתר שלכם הולך להשתנות במיקומים בגוגל, אבל אם השיפורים שגוגל מציע לכם לא דורשים מכם מדי הרבה עבודה מומלץ לבצע אותם.

לבדיקת האתר שלכם בכלי של גוגל לחצו כאן.

Pingdom

pingdom הוא אחד הכלים הפופולאריים לבדיקת מהירות. מעבר לזמן הטעינה אפשר לראות נתונים נוספים כמו גודל של כל אלמנט באתר (CSS, תמונות וכו'), גודל העמוד הממוצע ומספר הבקשות של השרת.

לבדיקת האתר שלכם בpingdom לחצו כאן.

מה משפיע על מהירות האתר?

אז גילינו שהאתר איטי מדי, כעת נצטרך לפתור את הבעיות באתר שגורמים לאיטיות. הכלים שהזכרנו קודם, מעבר לכך שהם נותנים לנו מידע על זמן הטעינה הממוצע, הם גם מציעים לנו את הבעיות שדורשות תיקון על מנת להאיץ את מהירות טעינת האתר. בואו נראה את הסיבות העיקריות שיכולות לגרום לטעינה איטית של האתר.

שרת אחסון

שרת האחסון שעליו יושב האתר הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מהירות הטעינה של האתר. בחירה בחברת אחסון אתרים בהחלט משפיעה על מהירות האתר. ישנם פרמטרים רבים שצריכים להילקח בחשבון כמו המיקום פיזי של השרתים, איכות החומרה כמו המעבד מספר ליבות וכו', סוג אחסון האתר הדרוש למשל אחסון שיתופי, שרת VPS, או אולי בכלל שרת ייעודי. לא יודעים איפה כדאי לכם לאחסן את האתר כנסו למדריך שיעשה לכם סדר בבחירת שרת אחסון אתרים.

קוד האתר

איכות הקוד של האתר משפיעה על המהירות. גם אם האתר שלכם בנוי בפלטפורמות כמו וורדפרס, ג'ומלה וכדומה עליכם להקפיד על קוד נקי ותקין בבניית האתר. מערכות אלו שהם בקוד פתוח מאפשרים לשנות את הקוד במערכת, מה שיכול לפגוע משמעותית בביצועים. לא לכל דבר שאנחנו רוצים להוסיף באתר צריך להתקין תוסף, לפעמים מספיק כמה שורות קוד בודדות כדי לתת את התוצאה בדיוק כפי שאנחנו רוצים. התקנת תוסף עלולה להוסיף קוד כבד שיאט את מהירות הטעינה.
תחשבו על כך שהדפדפן בעצם קורא את שורות הקוד ואז הוא יודע מה להציג לכם על המסך, ככל שתקצרו את שורות הקוד כך יקח לדפדפן פחות זמן לקרוא את הקוד והאתר יעלה במהירות יותר.

זיכרון מטמון

זיכרון מטמון או Cache הם קבצים שנשמרים לוקאלית במחשב של הגולש על מנת שבפעם הבאה שהוא יכנס לאתר הטעינה תהיה מהירה יותר. ישנו גם זיכרון מטמון שמוגדר ישירות באחסון, במקום שהשרת יבצע כל פעם חישובים שונים כיצד האתר צריך להיראות, לייצר כל פעם מחדש את ההידר והפוטר וכו', בעזרת זיכרון מטמון נעזור לשרת האחסון לזכור את התוצאה הסופית כיצד בדיוק האתר אמור להיראות.

ואם אתם משתמשים בוורדפרס, ישנם תוספים שונים למטמון. אבל חשוב לזכור, לא להשתמש ביותר מתוסף מטמון אחד. זה לא יהפוך את האתר שלכם ליותר מהיר, להיפך – זה ישבור את התהליך של יצירת זיכרון המטמון ויהפוך את האתר שלכם להרבה יותר איטי.

תמונות גדולות וכבדות

תמונות כבדות פוגעים מאד בביצועים של האתר. במידה ויש לכם תמונות כאלה באתר כדאי שתקטינו ותדחסו את התמונות למינימום האפשרי, ברוב המקרים עין אנושית לא תשים לב להבדל כלשהו באיכות התמונה ואתם תאיצו את האתר באופן משמעותי. לא מסתדרים עם הקטנת / דחיסת התמונות? ישנם לא מעט כלים באינטרנט שיעשו לכם את העבודה, תוכלו להיעזר במדריך לכיווץ והקטנת תמונות.

לסיכום, מומלץ לבדוק את ביצועי האתר בכמה כלים כדי לבדוק שהאתר שלכם באמת מהיר. גם אם אתם רואים בכלים שהאתר שלכם איטי להחריד, אל תיבהלו, זה לא בהכרח איטי כמו שזה נראה ועדיף שאיש מקצוע יבדוק ויאמת את חששכם.

מצאתם שהאתר שלכם איטי מדי ואין לכם מושג מה לעשות עם זה? צרו עמנו קשר ונשמח להאיץ לכם את האתר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.