מה אפשר לבדוק בגוגל אנליטיקס?

מה אפשר לבדוק בגוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס – Google Analytics הוא שרות עוצמתי וחינמי מבית גוגל, בכלי לא מוצג רק סטטיסטיקה כמה גולשים נכנסו לאתר שלכם, אלא הרבה הרבה מעבר. אם תדעו לנצל נכון את הכלי הזה, לא תצטרכו לתהות היכן כדאי לפרסם את האתר, איזה עמודים באתר צריך לשפר.

אם עדיין לא שמעתם על גוגל אנליטיקס נסביר בקצרה, האנליטיקס הוא שירות סטטיסטיקות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור עליהם מידע. זה עובד כך שכאשר גולש נכנס לאתר שלך, בקוד הדף שעולה מופעל קוד של האנליטיקס שהכנסת מראש, הקוד המופעל אוסף נתונים ושולח אותם הישר לשרתים של גוגל ומשם הם מוצגים לך בתור גרפים, מספרים ונתונים.

כעת אספר לכם על 11 הדוחות באנליטיקס שלדעתי כל בעל אתר חייב לדעת לבדוק.

1. סקירה כללית על קהל:

מיד כשתפתחו את כלי האנליטיקס שלכם יפתח לכם דוח סקירה כללית, שיתן לכם תמונת מצב כללית על הפעילות באתר, תוכלו לראות כמה גולשים ביקרו אצלכם באתר, כמה זמן הם שהו בממוצע באתר ועוד. נסביר לכם כעת בקצרה את המושגים שאנליטיקס מודד:

פעילויות באתר – כמה פעמים גולשים ביקרו באתר שלכם? בבדיקה זו גולש שנכנס לאתר, יצא ושוב נכנס יספר כשני ביקורים שונים.

משתמשים – כמה גולשים ממחשבים שונים (גולשים יחודיים) ביקרו באתר שלכם.

דפים / פעילות באתר – בכמה עמודים הגולש היה בכל ביקור באתר שלכם.

משך ממוצע של פעילות באתר – כמה זמן בממוצע הגולש שוהה באתר שלכם (כלל הפעילויות של הגולש באותו ביקור ולאו דוקא באותו עמוד).

שיעור יציאה – שהגיעו לאתר שלכם ויצאו ממנו ולא המשיכו לעמוד אחר.

פעילויות חדשות באתר – מה אחוז הגולשים שביקרו באתר שלכם בפעם הראשונה.

2. זמן אמת:

תוכלו לבדוק כמה גולשים נמצאים נכון לרגע זה באתר שלכם.

3. מקור / אמצעי הגעה לאתר:

בדוח זה תוכלו לראות את המקורות שמפנים תנועה לאתר. כך תוכלו לראות באיזה מקורות כדאי להשקיע, למשל האם המדיה החברתית או קידום אורגני (יופיע כ- google / organic) מספיק אפקטיבית עבורכם.

4. נייד:

תוכלו לבדוק מאיזה מכשירים גולשים לאתר – מחשב, טאבלט או נייד וגם את סוג הנייד שממנו גולשים: Galaxy, iPhone, LG וכדומה. כך תוכלו לראות שינויים בין התנהגויות גולשים לפי המכשיר שממנו גלשו. למשל לא פעם בעלי אתרים בודקים ורואים שיעור נטישה גבוה בניידים לעומת המחשב וכשבודקים את האתר רואים שהוא פשוט לא מותאם ונוח לגלישה בניידים ולכן הם פשוט בורחים.

5. התעמקות בתוכן:

כאן תוכלו לראות את העמודים הפופולאריים הנצפים ביותר באתר שלכם.

6. עמודי נחיתה:

נכנסים אליכם גולשים לאתר? לא בהכרח שהם יכנסו תמיד קודם לדף הבית, הם יכולים להיכנס לעמוד שמסביר על השרות שלכם, לחנות וכו'. באמצעות דוח זה תוכלו לזהות מאיזה עמודים נכנס הגולש לאתר שלכם.

7. תחומי עניין:

גוגל עוקב על הגולשים שלכם מה הם עושים באתרים שונים וכאן הוא מספר לכם מה הגולשים מבצעים מחוץ לאתר שלכם.

8. דמוגרפיה:

כאן תוכלו לקבל מידע על הגולשים באתר שלכם, כמו מין וגיל. גם כאן זו דרך מצוינת לדעת האם האתר שלך מתאים לגילאים השונים ובמידת הצורך לשפר את הטעון תיקון.

9. מהירות אתר:

חשוב שזמן הטעינה באתר יהיה קצר ככל האפשר. אם אתם חוששים שזה איטי מדי, תבדקו את המהירות לכל עוד באתר ובידקו האם ישנם עמודים מסוימים שהם איטיים או שזו בעיה כללית של האתר.

10. המרות:

נוכל להגדיר פעולה שהגולש מבצע כ"המרה" ולבדוק למשל איזה מקורות תנועה רווחיים יותר עבורכם. המרה יכולה להיות הגעה לעמוד מסוים (למשל עמוד "תודה שרכשת בחנות שלנו"), רכישה ובעצם כל פעולה או סדרת פעולות שאתם רוצים שהגולש יבצע.

11. ייחוס – כלי להשוואת מודלים:

נניח שגולש ראה מודעה שלכם בפייסבוק, נכנס לאתר בדק את המוצר אבל לא רכש, לאחר יומיים הוא נזכר בכם, חיפש את המוצר שלכם בגוגל, נכנס לאתר שלכם וביצע רכישה. מה לדעתכם גרם לו לקנות מכם, המודעה בפייסבוק או התוצאות האורגניות בגוגל? באופן רגיל מקור הרכישה יהיה המקור האחרון שממנו הגיע הגולש, במקרה הזה החיפוש האורגני. כאן תוכלו להגדיר לאן לייחס את הרכישה.

בפוסט הזה השתדלתי לתת לכם סקירה קצרה ומקיפה לנתונים ש(לדעתי) כל בעל אתר חייב לדעת. אם אתם חושבים שיש עוד דוחות ומושגים שצריכים לדעת, שתפו אותנו כאן בתגובות. תודה!
אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.