מה עושים כאשר אתר נופל במיקומים בגוגל?

מה עושים כאשר אתר נופל במיקומים בגוגל?

היום אני רוצה להתייחס לנושא כאוב במיוחד ומציק ללא מעט בעלי עסקים. אתם קמים בוקר אחד ומגלים שהאתר שלכם שתמיד הוביל ונהנה מהמקומות הראשונים בגוגל, לפתע פתאום בלי שום התראה פשוט נעלם או עף הרחק לעמוד העשירי. האתר עלול לרדת בדירוגים מסיבות שונות ומשונות, בפוסט זה נציג את הסיבות הנפוצות לירידה בדירוג בגוגל ונציע דרכי פעולה כיצד להתמודד עם הבעיה.

מתחרים עקפו אותך

יכול מאד להיות שהירידה של האתר במיקומים נובעת מכך שהאתר של המתחרה או של כמה מתחרים עלו בדירוגים על חשבונך. חשוב לזכור שעבודת קידום האתר היא לא רק מול גוגל אלא בעיקר מול המתחרים שלנו, אנחנו לא עובדים ב"תנאי מעבדה" ובהחלט יתכן שהמתחרים שלנו עושים עבודה טובה יותר.

הפתרון איך לעקוף את המתחרים בגוגל

נצטרך לבחון את המתחרים שעקפו אותנו ולבדוק את האתרים והפרופילים החברתיים שלהם בכדי להבין מה הם עושים ואיך. לאחר שנעשה ניתוח מתחרים מקיף נוכל לקבל אומדן איזה תקציב דרוש בשביל להחזיר את האתר למקום בו הוא היה ואיך לעשות זאת, כך נוכל לקבל החלטה מושכלת יותר.

האתר נענש על ידי גוגל

ישנם מצבים בהם גוגל מענישה אתרים, זה יכול להיות בעונש ידני או ענישה אלגוריתמית. כאשר עונש ידני הוא בעצם מקרה בו נציג של גוגל עובר על האתר ומחליט שהוא לא ראוי להיות מוצג בתוצאות החיפוש, ולכן הוא מעניש אותו באופן ידני. לעומת זאת עונש אלגוריתמי זהו עדכון שרץ מדי פעם ומתווסף לאלגוריתם הליבה של גוגל, אתרים שחורגים מהמדיניות והנהלים של גוגל נמצאים בסיכון גבוה יותר להיענש בעונש אלגוריתמי.

בין הסיבות שעלולים להוביל לענישה מצד גוגל הם: ספאם, אתר פרוץ, דחיסה מוגזמת של מילות מפתח, קישורים לא טבעיים שמפנים לאתר ועוד.

הפתרון איך להופיע שוב בגוגל

ניכנס לכלי ה Search Consoleשל גוגל, נלחץ על "תנועת חיפוש" ונעבור ל "פעולות ידניות" (Manual Action). במידה וישנם עונשים ידניים מגוגל הם אמורים להופיע כאן. לאחר שווידאתם כאן שאכן מדובר בעונש ידני תצטרכו כמובן לתקן את הליקויים שנמצאו ולשלוח לגוגל בקשה לבדיקה מחודשת על מנת שיסירו את העונש הידני.

האתר מאבד קישורים

פרופיל קישורים זה דבר שנבנה לאורך זמן והיא נחוצה בשביל תהליך נכון של קידום האתר. הסרת קישורים בבת אחת היא מסוכנת לאתר ועלולה לגרום לירידה משמעותית במיקומי האתר.

הפתרון איך להופיע שוב בגוגל

ניכנס לכלי הSearch Console של גוגל, נלחץ על "תנועת חיפוש" ונעבור ל "קישורים לאתר שלך". נוכל להוריד את טבלת הקישורים ולבדוק שאכן כל קישור מרשימה זו נכנס לאתר (יש גם כלים שמתריעים לכם על הסרה של קישורים וכדומה).

אם מצאתם שקישורים רבים אינם פעילים נצטרך לשלול אפשרות שכל הקישורים הוסרו במתכוון על ידי מנהלי אתרים שאיתם יצרת את הקישור.

אגב במידה ואתם לוקחים מקדם אתרים מקצועי, עליכם לוודא שכל הקישורים הם קניינכם ואין רשות למקדם להסיר את הקישורים בסיום תקופת ההתקשרות.

שינויים בעמוד ספציפי

לעתים יתכן שהירידה במיקומים היא רק בעמוד מסוים והיא עשויה לנבוע משינויים קיצוניים שנעשו באותו עמוד, למשל הסרת תוכן, שינוי כתובת url ועוד.

הפתרון איך להחזיר את העמוד לגוגל

במידה ואכן נעשו שינויים כאלו בעמוד, נצטרך להפעיל שיקול דעת ולראות איך למזער נזקים, כמו כן יש לבדוק שבעקבות השינוי שנעשה אין פרמטרים טכניים שיכולים למנוע מהעמוד להתאנדקס.

האתר נפרץ או אינו באוויר

במידה והאתר שלכם נפרץ, גוגל עשויים להסיר את האתר מתוצאות החיפוש ואף להציג אזהרה לגולש שהאתר חשוד כפרוץ ואינו בטוח לגלישה. כמו כן אתר שנופל לעיתים קרובות עלול לגרום לתוצאות קטלניות בגוגל כאשר העכביש של גוגל בא לבקר באתר ומגלה שהוא כלל אינו באוויר.

הפתרון איך להופיע שוב בגוגל

יש לדאוג לאבטחה מלאה של האתר ולאחסן את האתר במקום יציב ובטוח.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.