פירורי לחם משפיע על קידום האתר?

פירורי לחם השפעה על קידום האתר

כל מי שיש לו אתר אינטרנט מנסה לפצח את הסוד מה יגרום לאתר שלו לעלות במיקומי החיפוש האורגניים בגוגל. היום נבדוק את השפעתם של פירורי הלחם על קידום האתר.

אבל רגע לפני, בואו ניישר קו. כשאנחנו מדברים על פירורי לחם, אנחנו לא מתכוונים ל"פירורי לחם מוזהבים" הם מצוינים לשניצל, אבל לא בדיוק יקדמו את האתר…

"פירורי לחם" זה הכינוי למעין תפריט היררכי שמופיע בדרך כלל בחלק העליון של העמוד ותפקידו לעזור לגולש להתמצא ולהבין מיד היכן הוא נמצא בתוך ההיררכיה של האתר. מדובר בשורה של קישורים, כל אחד מהם הוא "פירור", שהראשון מבינם הוא קישור לדף הבית והאחרון הוא הדף הנוכחי. ניתן כמובן ללחוץ על כל שלב בנתיב זה, כל הדרך חזרה לדף הבית.

אז למה קוראים לתפריט הניווט "פירורי לחם" אתם שואלים? זה קשור למעשיה על עמי ותמי שנכנסו ליער, עמי הטיל חתיכות לחם על האדמה כדי שיוכלו למצוא את דרכם הביתה אם ילכו לאיבוד. כך אותם פירורי לחם הפכו לפירורי הלחם באתרי האינטרנט שמטרתם לסייע לגולש שלא ילך לאיבוד באתר ותמיד ידע את הנתיב על מנת להגיע לדף שבו הוא נמצא.

האם פירורי לחם משפיעים על קידום האתר?

פירורי הלחם מסייעים למשתמשים להבין את ההיררכיה של האתר במיוחד באתרים עם מבנה היררכי כמו למשל אתרי איקומרס שיש בהם כמות גדולה של מוצרים המסודרים לפי קטגוריות.

ואם הם מסייעים לגולשים אז הם מסייעים כמובן גם לקידום האורגני בגוגל. למה? כי אם הגולשים מתמצאים באתר אליו הם הגיעו, הם יוכלו בקלות לגשת לחלקים האחרים באתר מה שיגרום להקטנת אחוז הנטישה והגדלת הציון בעיני גוגל.

זאת ועוד, על ידי פירורי הלחם גוגל יכולים לעזור לגוגל לסרוק את האתר בצורה טובה יותר במיוחד אם מדובר באתרים מורכבים (אם תשתמשו נכון בפירורי הלחם יש מצב שגוגל גם תציג את הנתיב בתוצאות החיפוש).

עם זאת חשוב להדגיש שפירורי הלחם לא קריטיים לקידום האתר ובהחלט אפשר לקדם את האתר גם אם אין לו פירורי לחם.

היכן להציב את פירורי הלחם?

פירורי הלחם הם כיום סוג של סטנדרט והמיקום המקובל הוא לרוב מעל או מתחת לכותרת של העמוד, ובכל מקרה בחלק העליון לפני האזור המרכזי.

ובכל אופן כאשר אתם מעצבים את פירורי הלחם בעמוד שימו לב שזה לא יהיה האלמנט הראשון שתופס את העין, כי אם הם יבלטו מדי הם עלולים לקחת את תשומת הלב של הגולש ולהסית אותו מהתוכן העיקרי.

לסיכום, אם האתר שלכם מורכב מיותר מחמישה עמודים, שיקלו להוסיף לאתר פירורי לחם במטרה לסייע גם לגולשים וגם לגוגל. בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.