שמירת שבת באתר אינטרנט

שמירת שבת באתר אינטרנט

אתרים שומרי שבת הם אתרי אינטרנט שמפסיקים את פעילותם מזמן כניסת השבת והחג ועד צאתם. בפוסט זה לא ניכנס להיבטים ההלכתיים האם מותר שהאתר יעבוד בשבת, האם לאפשר סליקה בחנויות אינטרנט בשבתות ובמועדי ישראל. אנו יוצאים מנקודת הנחה שנושא השבת יקר ללבכם ואינכם רוצים שגולשים יכנסו או יקנו באתר שלכם בשבתות ובחגים.

מערכת לשמירת שבת לאתרים

ישנם מערכות שמציעות לסגור את האתרים בשבתות וחגים על פי שעון הגולש, בכל אזורי הזמן בעולם. למשל "HolyClock" מציעה שירות בסיסי לסגירת אתרים בחינם, וזאת באמצעות קודHTML להטמעה. בעלי אתרים שרוצים שליטה גדולה יותר, יש את שירות הפרימיום המאפשר הורדת הלוגו של "שומר שבת", עיצוב הדף כרצונכם ועוד.

ההשפעה על קידום האתר

אם החלטתם להשבית את האתר בשבתות ובחגים עלולות להיות לכך השלכות מבחינת גוגל, אם גוגל יסרוק את האתר בדיוק ביום בו הוא מושבת, גוגל עשוי להציג הודעה בתוצאות שהאתר שלכם סגור גם כאשר הוא כבר נפתח, ובמקרים מסוימים אתם אפילו עשויים לרדת במיקומים. לכן מומלץ מאד לבדוק את השירות המוצע ולוודא שהאתר לא יושפע לרעה במנועי החיפוש.

שליחת דיוור בשבתות

אז אם אתם שומרים שבת, או שאתם רוצים להתחשב ברגשותיהם של אלו, בוודאי תרצו להימנע משליחת דואר אלקטרוני בשבת. כי בשונה מהשארת אתר אינטרנט בשבת פתוח באופן שאנשים יכולים לגלוש בו, כאן אתם בעצמכם שולחים לו את המייל בשבת (גם אם זה נעשה באופן אוטומטי.

ובכן זה ממש פשוט, אם למשל אתם משתמשים במערכת הדיוור של רב מסר, תוכלו לבחור באיזה ימים תרצו להימנע משליחת אימיילים ולסמן ב"וי" את הבחירה להימנע משליחה במועדי ישראל. כעת גם אם תשלחו סדרת מסרים (בהפרש של X ימים ממועד ההרשמה), המערכת תדחה ביום אחד את משלוח המסר בסדרה בשבתות ובחגים וכל המסרים מכאן והלאה ידחו גם הם בהתאמה.

פרסום בשבתות

אם אתם מפרסמים בגוגל או בפייסבוק, אתם יכולים להגדיר ולתזמן מראש שהמודעות לא יפורסמו בשבת. לעומת זאת אם אתם מפרסמים באתרים, בלוגים וכדומה, תצטרכו לבדוק עם המדיה שהפרסומת לא תפורסם בשבת.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.