אם יש לך אתר או בלוג, בטוח שמעת כבר ש"התוכן הוא המלך". תוכן זה מה שגוגל אוהב והוא גם יתגמל אתכם במיקום מכובד בתוצאות החיפוש. אבל זה ממש לא קל לייצר תוכן איכותי כזה שגם הגולשים וגם גוגל יאהבו. ניתן כמובן להיעזר באיש מקצוע שיכתוב לך טקסט שיווקי לאתר, אבל אם תרצו אפשר גם לכתוב פוסט איכותי ושיווקי בעצמך. זה אמנם תהליך ארוך ולא הכי פשוט אבל בסופו מובטח לכם פוסט שיווקי משלכם. מוכנים? קדימה!
איך מוצאים רעיונות לכתיבה
המטרה של הפוסט היא לתת לגולש מידע איכותי ובעל ערך, ולא שאחרי שהוא קרא את כולו הוא יצטרך לשאול את עצמו "רגע, מה קראתי כאן?". לכן חשוב שתזכרו: המטרה שלנו היא לא לכתוב המון פוסטים, אלא לכתוב פוסטים ומאמרים שיעשירו את הגולש ויתנו לו ערך מוסף.
את הפוסט אפשר לכתוב בכל צורה שנראית לך, למשל על טיפים, רעיונות, עצות, השוואות, פתרונות וכדומה. כל מה שנצטרך לדעת זה מה מעניין את הגולשים באתר שלך, על מה הם היו רוצים לקרוא? ומה לדעתך יוכל לעזור להם.
אז איך נדע מה מעניין את הגולשים שלנו? הנה ארבעה דרכים לדעת בדיוק מה מעניין את הגולשים.
1. פשוט תשאלו את הלקוחות שלכם (או את הלקוחות הפוטנציאליים) איזה תכנים מעניין אותם. כלי מעולה הוא להשתמש בסקרים של גוגל, בו אתם עורכים מראש את השאלות עם תשובות לבחירה מתוך רשימה, שולחים את הסקר ללקוחות, חברים, רשימת התפוצה ומקבלים "גרף" כמה אחוזים בחרו בכל תשובה.
2. חפשו בפורומים פעילים ובקבוצות בתחום שלכם מה הם שואלים, כך כל שאלה שהם שואלים זה בשבילכם "תוכן" לאתר שלכם.
3. תבדקו על מה המתחרים שלכם כותבים, וקחו מהם רעיונות והשראה. חשוב להדגיש: אסור וגם לא מומלץ להעתיק מהם תוכן, כל מה שאתם נדרשים לעשות זה לבדוק על איזה צורך הם עונים ולהתייחס לכך בגירסה חדשה שלכם.
4. תפתחו ספר מקצועי בתחום שלכם, דפדפו לתוכן העניינים שבראש הספר וחישבו מה תוכלו אתם לומר על הנושא (חשוב מאד כנ"ל, לא להעתיק מתוכן הספר עצמו).
כתיבת הפוסט:
כפי שראיתם, יש מגוון רחב של נושאים עליהם תוכלו לכתוב בפוסט. כעת נשב ונתכנן מה יהיה בפוסט שלנו. את זה נעשה בעזרת השאלות הבאים:
1. איזה צורך אנחנו מנסים לפתור?
2. מהם הנקודות העיקריות שאנו רוצים לענות עליהם?
3. האם יש לנו אמצעי המחשה על מה שאנו רוצים לכתוב (סיפור מהחיים, סכמה, סרטון, תמונה או כל אמצעי אחר)?
4. האם נרצה לאזכר מוצרים או שירותים בתוך הפוסט?
5. מה אנו מצפים שהגולשים יעשו כשהם מסיימים לקרוא את הפוסט?
אל תסתפקו בזה שיש לכם "תשובות בראש" לשאלות הללו, אלא פשוט קחו דף ועט ותרשמו לעצמכם איך אתם רוצים שהפוסט שלכם יראה, אחרת אתם עלולים להתבלבל.
כעת, שאנו יודעים בדיוק מה אנו רוצים שיהיה בפוסט, זה הזמן פשוט להתחיל לכתוב אותו.
השתדלו ככל הניתן להימנע משפה גבוהה מדי. מומלץ מאד לכתוב בשפה ובסגנון שאתם מדברים – דיבור בגובה העיניים וכתיבה בשפה יומיומית, יגרמו לגולש להזדהות עם התוכן ולהמשיך ולקרוא את הפוסט עד סופו.
ולסיום מומלץ מאד להניע את הגולש לעשות פעולה נוספת באתר שלכם. אם הגולש קרא את הפוסט שלכם עד הסוף כנראה שיש לו עניין בתוכן הכתוב. לכן הניעו אותו לבצע פעולה נוספת באתר שלכם. ההנעה לפעולה יכולה להיות קריאת פוסט נוסף או קישור המציע לגולש שירות או מוצר הקשורים אל עמוד התוכן שקרא.
אין ספק שעד עתה השקעתם לא מעט בכתיבת הפוסט, אתם בטח רוצים כבר לפרסם אותו ולהפיץ אותו לעולם. אבל רק רגע, השקיעו עוד מעט זמן בלקרוא ולהגיה אותו כדי שהוא אכן יעמוד בתקנים אותם אתם הצבתם. קראו את כל הפוסט מתחילתו עד סופו ובחנו את זרימת ההיגיון בין הפסקאות, בדיקת דקדוק וניסוח. זה גם הזמן גם לבדוק את השימוש במילות המפתח שלכם ומידת האופטימיזציה למנועי החיפוש. מומלץ לתת ל"עין נוספת" לעבור על התוכן. יתכן שיש בו שגיאות כתיב שלא הבחנתם בהם. יכול להיות שתוכן שאולי עבורכם הוא ברור, אבל עבור אדם אחר הוא איננו ברור מספיק.