הקמת חנות אינטרנטית עם חווית משתמש

הקמת חנות אינטרנטית

אם אתם חושבים על הקמת חנות אינטרנטית, כדאי שתחשבו גם על החווית המשתמש באתר שלכם.

הקמת חנות אינטרנטית – המלצות לשיפור האתר

במאמר הנוכחי אתן לכם דוגמאות להמלצות שישפרו את אתר המכירות שלכם. אבל שימו לב! אני כנראה לא מכיר את החנות שלכם. לכן השיטות שיוצגו במהלך ההרצאה הן כלליות, לא בטוח שהן יתאימו לכם אבל יש מצב שגם אם יישמתם רק חלק מהשיטות, כבר תראו כבר שיפור משמעותי במכירות מהאתר. אז שווה לנסות?

יצירת אימון במותג שלכם

  1. צרו אימון אצל מי שגולש באתר שלכם. הציגו באופן ברור ובולט את מספר הטלפון ואת הכתובת שלכם (או סניפים). גם לקוחות שלא יתקשרו אליכם, ירגישו בנוח כאשר הם רואים מספר טלפון שיהיה להם אופציה להתקשר במקרה של בעיה.
  2. היעזרו בשותפויות שלכם עם מותגים קיימים והציגו אותם באתר (למשל שימו לוגואים של השותפויות). כל שיתוף פעולה עם גורם אמין יסייע גם לכם להיראות טוב יותר, למשל: ספקים, חברת המשלוחים, שותפים, לקוחות גדולים וכדו'.
  3. תכתבו את תנאי השימוש באתר שלכם (עדיף בעזרת עו"ד שמתמחה בזה). זאת דרך מצוינת ליצור אמינות שאתם עסק מסודר עם נהלים ברורים (וכמובן גם להגן עליכם מתביעות וכו'..).
  4. מדיניות החזרות – הסבירו בהרחבה את התנאים שבמסגרתם ניתן להחזיר את המוצרים כך שהלקוחות יתרשמו לטובה מהנכונות שלכם ללכת לקראתם אך גם לא ינצלו זאת לרעתכם.
  5. התקינו תעודת ssl באתר כדי שהגולשים יראו שמדובר באתר מאובטח ולא יחששו לשים בו את פרטי האשראי.

תהליך הרכישה באתר

  1. אל תעייפו את הקונים למלאות שדות שלא באמת הכרחיים להשלמת הרכישה. צמצמו את השדות למינימום הדרוש.
  2. וותרו על החובה להירשם לאתר בשביל לרכוש מכם. יש להם כל כך הרבה חשבונות וסיסמאות לזכור – של המייל, של הבנק, של האשראי וכו׳. למה להכביד עליהם עם פתיחת חשבון באתר נוסף ורק להאריך להם את הדרך עד לרכישה?
  3. תמיכה מהירה אונליין – הקפידו לתת שירות מהיר ואיכותי. דרך יעילה זה להשתמש בצ'אט-בוט שעונה על תשובות לשאלות נפוצות וגם מעביר את השאלות החדשות אליכם.
  4. כדאי לשלוח אימייל / sms תזכורת ללקוח שנטש את עגלת הקניות שלו, המכיל את המוצרים שבחר, עם גישה ישירה ומהירה לעגלת הקניות שלו באתר.

המלצות לעמוד המוצר

  1. תשתמשו בתמונות מוצר באיכות גבוהה. שימוש בתמונות איכותיות אך מציאותיות יצרו חווית קנייה הכי קרובה "לדבר האמיתי".
  2. אם אין סרטונים ביוטיוב של המוצר שניתן להשתמש בהם, מומלץ ליצור סרטונים ייחודיים. סרטונים גם משפרים את מיקום החנות בחיפושים האורגניים (קידום האורגני) וגם משפרים את ההמרות בחנות פלאים!
  3. ספקו מידע מקיף על המוצר שאתם מוכרים. כל מידע רלוונטי למוצר יעזור לגולשים לקבל החלטה נבונה ברכישת המוצר.
  4. זה בסדר גמור להציע תוספות, שידרוגים ומוצרים משלימים למוצר שהוא בתהליך הרכישה.
  5. בחרתם לעשות מבצע? שקלו להוסיף טיימר ספירה לאחור – טיימר שמציג כמה זמן נשאר למבצע על המוצר. מטרתו של טיימר כזה היא לגרום לקהל הגולשים שלכם להזדרז ולרכוש את המוצר בידיעה שבעוד זמן מסוים הם ייאלצו לשלם עליו יותר.

חווית משלוח מושלמת

  1. לקוחות מעדיפים זמני אספקה קצרים. ספקו להם משלוח מהיר ככל האפשר.
  2. ספקו משלוח חינם, אפשר כמובן להתנות את המשלוח חינם בקניה מעל סכום מסוים. במידה והמשלוח מותנה ברכישה מסכום מסוים, הציגו לגולש הודעה עם המלצה להוסיף עוד מוצרים בהתאם לסכום העגלה כדי ליהנות ממשלוח חינם. ברגע שהגולש יעבור את הסכום המוגדר כמשלוח חינם ההודעה תשתנה להודעה על זכאותו במשלוח חינם
  3. גם אם בחרתם לתת משלוח חינם בקניה מעל סכום מסוים, תדאגו לכך שעלות המשלוח תהיה ברורה. אמנם לקוחות אוהבים משלוח חינם וזה יוצר להם דחף להגיע לסכום הדרוש, אבל עדיין הם רוצים וודאות לדעת כמה הם ישלמו על המשלוח אם הם לא הגיעו לסכום.

תשלום באתר

  1. תכבדו את כל כרטיסי האשראי. אפשרו את התשלום לפי העדפות של קהל היעד שלכם (סליקה מקומית או פייפאל). לא יודעים איך לבחור ספק סליקה לאתר? כנסו למדריך שלנו על סליקה באינטרנט.
  2. הימנעו מהפתעות בדף התשלום. הקפידו על שקיפות כבר מתחילת תהליך ההזמנה באשר למחיר הסופי – ציינו האם המוצרים כוללים מע״מ / עלויות משלוח.

המלצות כלליות להקמת חנות אינטרנטית בצורה נכונה:

  1. וודאו שאין באתר שלכם בעיות טכניות. אתר ש״נופל״ לעתים קרובות ולא מצליח לעמוד בעומס הגולשים, ימנע מהגולשים לרכוש מכם.
  2. עם השימוש הגובר בסמארטפונים ובטאבלטים לקניות מקוונות, חיוני לבצע אופטימיזציה של החנות המקוונת שלך למכשירים ניידים. חוויית סלולר ידידותית למשתמש מבטיחה שלקוחות יוכלו לגלוש בקלות ולבצע רכישות מהחנות שלך, ללא קשר למכשיר שבו הם משתמשים.
  3. הוסיפו תיבת חיפוש באתר (רצוי עם השלמה אוטומטית). חברו אותה גם למלאי, כך שלא תציגו קטגוריות ריקות או פריטים שלא קיימים במלאי.
  4. השתמשו באייקונים באתר. האייקונים הם סמלים המסייעים להעביר באופן ויזואלי מסרים כמו מבצע משלוח מהיר וכדו'.
  5. גם אם יש לכם מגוון רחב של מוצרים, אל תציעו יותר מדי אפשרויות. לפעמים מעודף אפשרויות הגולש כבר לא ידע במה לבחור וברגע האמת הוא ינטוש את העגלה כי לא ברור לו במה לבחור.
  6. דאגו לחוויה גם לאחר הרכישה. עם סיום הקניה תיידעו את הלקוח במייל / sms שהרכישה בוצע בהצלחה ולמה עליו לצפות.
  7. תנסו לקנות מהאתר שלכם בעצמכם ותבדקו שהכל עובד חלק. שאין תקלה או שגיאה שקופצת ומונעת מהגולשים לסיים את הרכישה.
  8. עודדו את הקונים להשאיר פידבקים (אפשר גם להציע הנחה קטנה לקניה הבאה למי שישאיר פידבק). דירוג של 5 כוכבים יעודד קונים לרכוש את המוצר (ואם הפידבק שלילי, הזדמנות בשבילכם להבין מה לשפר).

הקמת חנות אינטרנטית עם התמקדות בחוויית משתמש – יתרונות

הקמה של חנות מקוונת עם חווית משתמש מצוינת חשובה מכמה סיבות:

  • חנות מקוונת מעוצבת ששמה דגש על חווית משתמש יכולה להוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר. כאשר ללקוחות יש חווית קנייה חלקה ומהנה, יש סיכוי גבוה יותר שהם ישלימו את הרכישות שלהם ויהפכו ללקוחות משלמים.
  • חווית משתמש חיובית יכולה לשפר מאוד את שביעות הרצון של הלקוחות. כאשר לקוחות רואים שקל לנווט בחנות המקוונת, לאתר מוצרים ולהשלים את הרכישות שלהם בצורה חלקה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יקבלו תפיסה חיובית של המותג שלכם ויחזרו לקנות שוב גם בעתיד.
  • בנוף הדיגיטלי של היום, התחרות בין החנויות המקוונות היא עזה. על ידי השקעה בחוויית משתמש, תוכלו לבדל את החנות שלך מהמתחרים ולמשוך אליכם יותר לקוחות. ממשק ידידותי למשתמש, ניווט אינטואיטיבי וחוויות קניות מותאמות אישית יכולים לייחד את החנות המקוונת שלכם ולהפוך אותה למושכת יותר ללקוחות פוטנציאליים.
  • חנות מקוונת מעוצבת וידידותית למשתמש יכולה לסייע בהפחתת שיעורי העזיבה. כאשר למבקרים יש חוויה חיובית ומוצאים את מה שהם מחפשים בקלות, יש סיכוי נמוך יותר שהם יעזבו את האתר שלך מבלי לבצע כל פעולה. זה יכול להוביל למעורבות גבוהה יותר ולהגדלת הסיכויים להמרה.
  • חווית משתמש היא גורם שגוגל לוקח בחשבון בעת דירוג אתרים. אם החנות המקוונת שלך מספקת חווית משתמש חיובית, גוגל נוטה לדרג את האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש. מה שצפוי להעלות את התנועה האורגנית לאתר שלכם.
  • השקעה בחוויית משתמש יכולה לחסוך בעלויות בטווח הארוך. על ידי עיצוב חנות מקוונת אינטואיטיבית וידידותית למשתמש, ניתן למזער פניות לתמיכת לקוחות, להפחית את שיעורי נטישת העגלה ולייעל את תהליך הקניות הכולל. זה יכול להוביל להתייעלות תפעולית ולחסכון משמעותי בעלויות.
אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.