עמותות ומלכרי"ם רוצים להגיע לתורמים פוטנציאליים ולשכנע אותם לתרום לעמותה, אך לרוב התקציב שלהם מוגבל והם מנסים לחסוך בכל הוצאה עד כמה שניתן.
האם ניתן להגיע למעגל רחב של תורמים פוטנציאליים וכמובן להיראות מקצועי וממותג וכל זאת בתקציב ממש מוגבל?! האם זה אפשרי?
התשובה היא חד משמעית כן!!! גם אם לעמותה שלך תקציב ממש כאן יש לך איך לגייס לא מעט תורמים דרך הדיגיטל עד שהתקציב יגדל.
אז איך עושים את זה? היום נדבר על ארבעה כלים שאם תשתמשו בהם נכון, תוכלו להגדיל את כמות התורמים והמתנדבים לעמותה שלכם, וכל זאת כמובן במסגרת התקציב הקטן העומד לרשותכם.
1. אתר ממותג לעמותה:
הבסיס לכלל הפעילות של העמותה באינטרנט הוא האתר של העמותנ, אליו תפנה את כל הגולשים שמתעניינים בפעילויות העמותה, שם הם יוכלו להכיר, להתעדכן וכמובן לתרום לכם.
בניית אתר לעמותה חייבת להיות באופן מקצועי, ממותג ומכובד. אמנם קיימים בשוק לא מעט פתרונות של בניית אתרים בחינם, אבל זה ממש לא מיועד בשבילכם.
בכל אופן במסגרת הפעילות החברתית שלנו אנו משתדלים לסייע לכל עמותה, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע לכם ככל האפשר.
2. פרסום בגוגל בשווי 10,000$ לחודש
גוגל תורמת לעמותות ומלכרי"ם העומדים בקריטוריונים מענק לפרסום בגוגל בחינם בשווי 10,000$ וגם יותר. כל שעליכם לעשות זה הרשמה קצרה שלא אורכת יותר מ5 דקות וגם אתם יכולים לקבל את המענק של גוגל ללא כל עלות.
Google Grants היא תכנית המענקים של גוגל לארגונים ללא מטרות רווח. במסגרת זו גוגל מעניקה מענקים בשווי עשרת אלפים דולר לחודש בצורת כספי פרסום במנוע החיפוש גוגל, וניתן לעשות בו שימוש על מנת להגדיל את היקף הפעילות של העמותה כמו למשל באמצעות גיוס תרומות או מתנדבים.
עמותות אשר מנהלות את הקמפיין שלהם בגוגל בצורה יעילה, יכולות להגיש בקשה לקמפיין מענק מקצועי, ולקבל תקציב מוגדל של 40,000$ בחודש.
למי התכנית מיועדת?
זכאי לקבל את המענק כל עמותה שרשומה בישראל ושעוסקת בפעילות צדקה, וכמובן שיש לה אתר אינטרנט אליו יופנו הגולשים.
יוצאות מן הכלל הם עמותות בתחומי חינוך או רפואה שאינם זכאים למענק זה.
ההרשמה לתכנית:
1. כדי להירשם לתכנית, היכנסו לאתר גוגל לעמותות ולחצו על "הרשמה".
2. כעת תידרש להכניס קוד אימות אותו מקבלים מאנפיטק. תוקף הקוד הוא ל60 יום בלבד, לכן מומלץ לבקש אותו בסמוך לבקשת המענק מגוגל.
3. עדיין באותו עמוד, אשרו את תנאי השימוש והקלידו את הטקסט שאתם רואים.
4. כעת תידרשו לספר לגוגל על העמותה שלכם, מה אתם נותנים ומה אתם חושבים לעשות באמצעות המענק שקיבלתם.
זהו, סיימתם להגיש את הבקשה. כעת גוגל יבחנו אותה ואנו מקווים שתאושרו.
לאחר שגוגל אישרו לכם את המענק, תוכלו להתחיל לפרסם באמצעות חשבון האדוורדס.
חשוב: בחשבון זה אל תזינו פרטי כרטיס אשראי.
הגבלות הפרסום שלכם:
1. התקציב שלכם הוא בדולר ארה"ב (לא בשקלים).
2. תקציב יומי המוגדר ל-$329.
3. מחיר מקסימלי לקליק המוגבל ל-$2.00.
4. ניתן להפעיל מסעות פרסום במיקוד לפי מילות מפתח בלבד
5. המודעות מופיעות רק בדפי התוצאות החיפוש של Google (ולא באתרי שותפים של גוגל).
6. תוכלו להציג רק מודעות טקסט ולא תמונות או וידיאו.
לאחר שקבלתם את המענק ופתחתם בהצלחה את חשבון האדוורדס, התחילו לגייס תרומות לעמותה שלכם.
3. פרסום ויצירת נוכחות ברשתות החברתיות
פייסבוק אמנם לא מפעילה תוכנית דומה לGoogle Grants, אך בהחלט תוכלו ליצור נוכחות בפייסבוק. זאת על ידי הקמת דף ייעודי לעמותה והפצת תכנים וסרטונים על הפעילות.
אינכם חייבים להעביר את ניהול הדף לחברות מקצועיות, ובהתחלה בהחלט תוכלו לנהל אותו בעצמכם או באמצעות מתנדבים שמבינים את חשיבות הפעילות.
4. בניית רשימות דיוור לעמותה
דרך נוספת היא להעמיק את הקשר שלכם עם הגולשים באמצעות שליחת ניוזלטר מעוצב לרשימת התפוצה שלכם. על ידי יצירת רשימת דיוור ואיסוף כתובות מייל בצירוף שמות התומכים ניתן ליצור בסיס הולך וגדל של מתעניינים, תורמים ופעילים בעמותה. בשלבים מתקדמים יותר תוכל לדוור לקהל בצורה שוטפת ובכך "להזכיר" להם על פעילות העמותה, גיוסים, אירועים מיוחדים וכדומה.
יש לכם הארות או הערות? מכירים כלים נוספים שיכולים לסייע למנהלי עמותות? נשמח לשמוע עליהם! תכתבו לנו אותם כאן בתגובות.
תגובה אחת
תודה על המאמר!!!
אני בטוח שזה יסייע מאד לעמותה שלנו…