לאחרונה פנו אלי כמה בעלי עסקים והם סיפרו לי שהם מנהלים לבד את חשבון הפרסום בגוגל אדוורדס והם לא ממש מרוצים מהתוצאות. שאלתי אותם מה התקציב החודשי שלהם, והם ענו סכומים שנעים בין 10-20 אלף ₪ לחודש ואפילו יותר. סכום מכובד לכל הדעות. וכמה עולה לכם קליק ממוצע? כאן הם ענו: אוהו נורא נורא יקר, מדובר בסכומים באזור 100 ₪ וצפונה לכל קליק.
במקרה שלהם הם הבינו שהם חייבים מישהו מקצועי שינהל להם את כל הקמפיינים בגוגל אדוורדס כי אחרת הם זורקים המון כסף לפח, במיוחד לאור העובדה שהתחום שלהם מאד תחרותי מה שדורש הרבה הבנה ויצירתיות ואין כאן מקום למשחקי ניסוי וטעייה.
הטיפים שלנו לפרסום בגוגל:
אבל אם אתם מאלו שחושבים לפחות לנסות לפרסם לבד בגוגל, אל תתחילו לפני שתיישמו את הטיפים הבאים, הם בטוח יחסכו לכם סכומים משמעותיים.
- המחיר שאתם מציעים למודעה אינו הפרמטר היחיד שקובע את מיקום המודעה. יש חשיבות גדולה לאיכות המודעה, ככל שהקשר בין מילות המפתח של קבוצת המודעה לבין המודעה גדול יותר, כך גובר הסיכוי לקבלת ctr גדול יותר.
- ברירת המחדל של גוגל היא לפרסם את המודעה שלכם גם באתרי תוכן (השותפים של גוגל). נכון שתקבלו יותר חשיפה, אבל התקציב שלכם יגמר הרבה יותר מהר.
- בניסוח המודעה עליכם להתמקד בתועלות ללקוח ובקריאה לפעולה וכל זאת ב-95 התווים שעומדים לרשותכם.
- חובה להגדיר יעדים ברורים ומדידים, רק כך תוכלו למדוד את יעילות הפרסום לאורך זמן.
- רצוי להביא את הגולש לדף נחיתה שיתאים בצורה הכי מדויקת למה שהוא חיפש.
- התאימו מודעות ספציפיות לגלישה מנייד כך שבגלישה מניידים הגולשים ייחשפו למודעות שמתאימות להם. השלימו את האופטימיזציה של המודעות לנייד ע"י הנעה לפעולת גולשים מנייד, למשל: "חייגו עכשיו!". וכמובן הגדירו את תוסף המודעות Click To Call כדי שהגולשים יוכלו להתקשר אליכם בלחיצת כפתור אחת.
- כדי להעלות את רלוונטיות התנועה הממומנת לאתר שלכם, השתמשו בזהירות בהוספת מילות מפתח שליליות. כך תסננו ביטויים שאינכם רוצים שדרכם יגיעו אליכם גולשים, כגון: "חינם", שמות של המתחרים שלכם וכדומה.
- לפעמים כדאי יהיה לכם לתזמן את הימים והשעות בהם המודעות שלכם יוצגו. לבעלי עסקים שאינם זמינים בסופי שבוע או שהם לא מעוניינים לקבל אז פניות טלפוניות, מומלץ שלא לפרסם בזמנים אלו או לפחות להוריד את הצעות המחיר בשעות הללו.