בעלי עסקים רבים מעוניינים לאפשר ללקוחותיהם לשלם בכרטיס אשראי ישירות דרך האתר, אולם הם מסתבכים באשר לצעדים הנדרשים לצורך כך, העמלות ועוד. אז רגע לפני שאתם הולכים לעשות סקר שוק ולבדוק מה מציעים החברות השונות, זה הזמן לבדוק איך בדיוק עובדת הסליקה, מה נדרש מכם כדי להכניס מערכת כזאת באתר וגם איך לחסוך בעלויות ובעמלות הסליקה.
תהליך הסליקה
סליקה של כרטיסי אשראי היא בעצם העברת תשלומים בין הקונה למוכר באמצעות גורם מתווך (חברת סליקה). כך הלקוח מבצע רכישה מקוונת באמצעות כרטיס אשראי, חברת הסליקה בודקת את ביצוע התשלום (מילוי פרטי הרוכש וכרטיס האשראי (ומעבירה את הפרטים למערכת מאובטחת (שבא) הבודקת את תקינות כרטיס האשראי למול חברת האשראי שהנפיקה את הכרטיס (המנפיק).
אם העסקה אושרה על ידי חברת האשראי, היא תעדכן את חברת הסליקה על אישור עסקה לרוכש ותעביר את הסכום למוכר. במידה והעסקה לא אושרה היא תחזיר הודעת ביטול לחברת הסליקה וכך העסקה לא תאושר לביצוע.
מה צריך כדי להתחיל לסלוק באינטרנט?
כדי להתחיל לקבל תשלומים באשראי אתם צריכים:
- מספר ספק. זהו מספר שמזהה אתכם מול חברת האשראי באמצעות חוזה ייחודי. גם אם יש לכם כבר מספר ספק אשראי לעסקאות בבית העסק תידרשו למספר נוסף כדי לסלוק באינטרנט.
- מסוף סליקה. המסוף מאפשר העברת פרטי העסקה וכרטיס האשראי למערכת הבודקת את תקינות כרטיס האשראי ושליחתה למערכת ש.ב.א. גם כאן גם אם יש לכם כבר מסוף אשראי פיזי תידרשו גם למערכת אינטרנטית מאובטחת (PCI).
- פלאגין. במידה והאתר שלכם בנוי בוורדפרס, תצטרכו פלאגין לווקומרס כדי לסנכרן את החנות שלכם עם חברת הסליקה.
ישנם חברות כמו יופיי שמציעות מסוף סליקה אינטרנטי ללא צורך במספר ספק, כך ההתחברות לשירות הסליקה היא מהירה יותר, אולם העמלות לרוב יהיו יקרות יותר ופחות ניתנות למיקוח (אם זאת לעסקים קטנים במיוחד בתחילת הדרך זה עשוי להיות פתרון מעולה).
עמלות הסליקה
כעת נסקור בקצרה את כל עלויות הסליקה לחנות אינטרנטית:
- תשלום עמלה (באחוזים) על כל עסקת מכירה לחברת האשראי.
- עלות התקנה חד פעמית של מסוף בחברת האשראי.
- דמי הקמה ותשלום חודשי עבור השימוש במערכת של חברת הסליקה.
עמלות חברות האשראי:
העמלות של חברות האשראי נקבעות באופן ספציפי לכל בית עסק. שווה להתמקח על העמלות, השוק הוא תחרותי ובהחלט יש מקום להתמקחות. אפשר גם להתחיל בעמלה גדולה יחסית ובמשך הזמן להילחם ולהקטין את העמלה, בעיקר אם מחזור המכירות שאתם סולקים גדל.
כך יוצרים קשר עם חברת האשראי:
ישראכרט – 1800-840-840 (סולקים את כל הכרטיסים מלבד דיינרס).
ויזה כאל – 1700-70-4580 (סולקים את כל הכרטיסים מלבד אמריקן אקספרס).
לאומי קארד – 1700-70-32-32 (סולקים כרטיסים מלבד דיינרס ואמריקן אקספרס).
סליקה באינטרנט – השוואת מחירים:
במידה ויש לכם מספר ספק, עמלות הסליקה יהיו לפי מה שסגרתם עם חברת האשראי, וכעת תצטרכו רק לבחור בחברת סליקה כדי שהיא תשדר את הנתונים לשבא.
אם אין לכם מספר ספק, אל דאגה! תוכלו לבחור בין חברות הסליקה השונות שמציעות עמלות תחרותיות.
וכעת הגיע הזמן להראות לכם את עלויות הסליקה. עם זאת, ברור שישנם עשרות חברות ואין טעם להלאות אתכם ולהביא את כולם. לכן נציג לכם רק את החברות המובילות, חברות סליקה שאנחנו מכירים וממליצים עליהם ללקוחותינו.
ועוד משהו, תהיו מודעים לכך שהמחירים עשויים להשתנות מעת לעת, לכן אל תסתמכו רק על הנכתב כאן אלא וודאו את הדברים גם מול החברה עצמה.
ההצעה שלנו הכי משתלמת לסליקה באתר
עמלת הקמה: 200 ש"ח
עמלה: 0.7%.
תשלום חודשי: תלוי בהיקף העסקאות, החל מ47 ש"ח.
חשבונית אוטומטית: אפשרי להוסיף בתוספת תשלום לפי כמות החשבוניות.
פלאגין לווקומרס: ללא עלות.
לפרטים נוספים צרו קשר.
סליקה לאתר עם MAX עסקים
עמלת הקמה: ללא עלות.
עמלה: החל מ1.2%.
תשלום חודשי: תלוי בתכנית (0 לא סלקת לא שילמת או 19 שח ועמלה נמוכה).
חשבונית אוטומטית: ניתן לחבר מערכות חשבוניות חיצוניות (ויש לא מעט כאלו).
פלאגין לווקומרס: ללא עלות.
סליקה לאתר עם PayPal
עמלת הקמה: ללא עלות.
עמלה: 3.4% +1.20 ₪ לכל עסקה. פירוט של כל העמלות ניתן למצוא כאן.
תשלום חודשי: ללא עלות.
חשבונית אוטומטית: כמעט כל מערכות החשבוניות תומכות בסנכרון עם פייפל, מומלץ לוודא זאת עם תוכנת החשבוניות שלכם.
פלאגין לווקומרס: ללא עלות.
סליקה לאתר עם z-credit
עמלת הקמה: הטבה ללקוחות נטוורקינג 200 ₪ במקום 300.
עמלה: 1%.
תשלום חודשי: 59 ₪.
חשבונית אוטומטית: 50 ₪.
פלאגין לווקומרס: 300 ₪.
סליקה לאתר עם קארדקום
עמלת הקמה: 300 ₪ עבור הסליקה, ו 100 ₪ נוספים במידה ומעוניינים במודול החשבוניות.
עמלה: 1.2% לעסקה.
תשלום חודשי: תלוי במספר הפעולות, לדוגמא עד 100 פעולות ב70 ₪, 200 פעולות ב85 ₪.
חשבונית אוטומטית: תלוי בכמות החשבוניות לדוגמא עד 100 חשבוניות ב50 ₪, עד 200 חשבוניות ב65 ₪.
פלאגין לווקומרס: ללא עלות.
אם תבדקו תוכלו לראות שיש פער משמעותי של מאות שקלים כל חודש בין החברה היקרה ביותר לזולה ביותר. לכן כדאי מאד שתבדקו ותבררו וגם קצת תתמקחו… אתם יכולים לחסוך כך סכומים ניכרים.
אז נכון שלעתים ישנם שיקולים נוספים מעבר למחיר, כמו נוחות השימוש, סנכרון עם מערכות מסוימות, אבל תמיד כדאי לבדוק ולברר.
צריכים עזרה למצוא את המערכת האופטימלית עבורכם? מוזמנים לפנות אלינו כאן כדי שנוכל להתאים את מה שהכי נכון ומשתלם עבורכם.
אז אתם מוזמנים להשוות, לבדוק ולהתחיל לסלוק והרבה 🙂