אתם בטח יודעים שחייבים להתאים את האתר למסכים השונים ובעיקר לניידים. אבל יש לזה כמה שיטות איך להתאים את האתר. מתלבטים? המדריך הזה בשבילכם...
אתר מותאם לנייד

כיום רוב בעלי העסקים מבינים שהתאמת האתר לנייד היא כבר לא רק המלצה אלא חובה. אם לא די בכך שכיום יש הרבה יותר גולשים במובייל, הרי שזו כבר הודעה רשמית של גוגל (באפריל 2015) על ההעדפה בתוצאות החיפוש לאתרים שמותאמים לניידים.

ישנם מספר פתרונות כיצד להתאים את האתר למובייל. אבל לא די רק בהתאמת האתר לגודל המסך של הנייד, אלא חשוב להתאים אותו גם להרגלי הגלישה השונים בנייד לעומת המחשב.

הגלישה במובייל לעומת המחשב:

לכן לפני שנעמוד על הפתרונות איך להתאים את האתר לנייד, ננסה להבין מה ההבדל בין מכשיר נייד למחשב?

אז כמובן שישנם הבדלים רבים באופי ההתנהגות ובסוג החיפושים שהגולשים מחפשים בנייד לעומת המחשב. אבל הנה בקצרה שלושה הבדלים מרכזיים:

  1. המכשיר הנייד נמצא תמיד איתנו, ואנחנו כמובן משתמשים בו כל הזמן. בארה"ב מצאו שלוקח למשתמש ממוצע 26 שעות כדי לדווח על ארנק שאבד לעומת 68 דקות לדווח על מכשיר סלולרי שאבד. לעומת זאת המחשב לא נמצא איתנו בכל מקום ולכן אנו משתמשים בו פחות, כמובן.
  2. גודל המסך משפיע על גודל המסר. מרבית המכשירים הניידים הם בגודל שבין 4 ל 5.7 אינץ'. לעומת 19-26 אינץ' במחשבים שולחניים. המשמעות של המסך הקטן היא שהמשתמש יכול לראות את האתר שלכם כאשר הטקסט קטן מאד והרבה פחות קריא, או להגדיל את האזור הנקרא וכך לקבל פחות מידע במסך אחד.
  3. במכשיר הנייד יש פחות מקום לשלב פרסומות כדי שישאר גם מקום להצגת תוכן.

התאמת האתר למובייל:

אז הבנתם שאם האתר שלכם לא מותאם למובייל זה אומר שאתם מאבדים חלק מהפעילות העסקית של הלקוחות הפוטנציאליים באתר, כי כאשר למשתמש לא נוח לגלוש כנראה שהגולש יוותר על הגלישה באתר שלכם ובטח שלא ישאיר פניה באתר כזה.
וכעת השאלה היא: מה עושים?
כאן תוכלו לבחור במספר אפשרויות:

1. אתר מותאם למובייל:

זהו אתר נפרד מהאתר הרגיל אשר מותאם למכשירים ניידים בגודל ובמבנה העמוד. כך אתם בעצם מתחזקים שני אתרים במקביל וכאשר מגיע גולש לאתר שלכם – המערכת בודקת אם הוא גולש ממכשיר נייד ובמידה וכן היא מפנה אותו לאתר המותאם.

יתרונות: היכולת לספק תצוגה שונה של התכנים ואף חוויה שונה מחווית האתר השולחני.

2. אתר ריספונסיבי:

באפשרות זו האתר מתאים את עצמו באופן אוטומטי לגודל המסך של המשתמש ולמכשיר שבו הוא גולש. כך הטקסט והתמונות עשויים להחליף גודל כדי להתאים למסך קטן יותר.

יתרונות: אתם מתחזקים רק אתר אחד (שרק משנה את צורת ההופעה). בעתיד תוכלו להתאים את האתר כמעט לכל גודל בקלות יחסית. אתר ריספונסיבי מסייע יותר לקידום האתר בגוגל מאשר אתר מותאם, מכיון שאין שתי כתובות שונות שלא כתובת URL אחת ומנוע החיפוש קורא לא מעט מהמאפיינים שהושקעו באתר בצורתו הרגילה. התאמה גם לטאבלטים (בשונה מאתר מותאם לנייד שם המסך צר מאד עם מעט מאד אינפורמציה בכל שורה).

3. אפליקציה ייעודית:

האפליקציה מותאמת במיוחד למערכת ההפעלה שעליה היא פועלת (בעיקר אנדרואיד ו IOS).

יתרונות: מהירות הגלישה דרך אפליקציות בדרך כלל מהירה יותר מאשר גלישה דרך דפדפן. כאשר אתם מספקים מידע הנצרך ברמה יומיומית או בתדירות גבוהה, יש עדיפות לאפליקציה, מכיון שהיא נוחה יותר למשתמש והגישה אליה עשויה להיות ישירה ומיידית (למשל בלחיצה על אייקון האפליקציה).

נדגיש שאינכם חייבים לבחור באפשרות אחת בלבד. ולרוב אפליקציה ייעודית לא תבוא על חשבון אתר ריספונסיבי משום שנרצה מענה גם לגלישה במחשב במסכים שונים, וגם כי עדיין יהיו לקוחות שיתעצלו להוריד את האפליקציה רק כדי לבדוק מידע נקודתי ויעדיפו להגיע ישירות לאתר שלכם.

חווית משתמש טובה במובייל:

והנה כמה טיפים לבניה נכונה של אתר במובייל כזה שיתן לגולש חווית משתמש איכותית (חלק מהטיפים רלוונטיים גם בבניית אתר רגיל אבל הם חשובים פי כמה כשמתאימים את האתר לנייד):

  1. המסרים שלכם חייבים להיות מאד פשוטים וקצרים. לכן אם יש לכם כמה מסרים, עדיף שתחלקו אותם למספר עמודים.
  2. וודאו שהכותרות נכנסות למסך של המשתמש בצורה טובה בכל המכשירים הפופולריים. תוכלו לבדוק איך האתר שלכם נראה באמצעות הכלי הזה, פשוט הכניסו את כתובת האתר ותוכלו לראות את התצוגה במגוון המכשירים הניידים.
  3. הקפידו שהפסקאות יהיו קצרות וקלות לקריאה.
  4. העדיפו להשתמש בטפסים קצרים ככל הניתן עם מה שפחות שדות למילוי.
  5. כדאי לזכור את אפשרויות המובייל השונות כמו כפתור ישיר ליצירת שיחה בלחיצה.
  6. חישבו על אצבעות עבות! האפשרויות השונות במסך יהיו נפרדות וברורות כדי שגם משתמשים עם אצבעות שמנות לא יקליקו בטעות על קישורים אחרים.
  7. הימנעו לחלוטין מפופ-אפים וחלונות קופצים למיניהם וכמובן גם מאפקטים שבנויים בפלאש
  8. ניגודיות הצבעים בין הטקסט לרקע. זיכרו שאינכם יודעים מה תהיה התאורה במכשיר הנייד של המשתמש לכן חשבו על הניגודיות המרבית שאתם יכולים לייצר כדי שיהיה ניתן לקרוא את התכנים שלכם גם במובייל באותה הנוחות.

קוד QR CODE:

לאחר שהאתר שלכם בנוי ומותאם למובייל, ישנו כלי שיווקי נוסף שתוכלו להשתמש בו – QR CODE. זהו כלי הברקוד הסלולרי המכיל אוסף של תווים המייצרים צורה של ריבוע שבאמצעות סריקה בסמארטפון הופך לקישור לאתר / אפליקציה / דף נחיתה וכדומה.

יצירת קוד QR CODE היא תהליך פשוט וללא עלות. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס למשל לאתר הזה, להזין את הקישור לעמוד היעד של הקמפיין ותקבלו תמונה שאותה תוכלו לשלב בפרסומים שלכם. המשתמש סורק את התמונה ומגיע ישירות ליעד שאליו הפנה המפרסם.

תוכלו להשתמש בקוד זה על גבי המוצרים שלכם, חומרים שיווקים, פרסומות ובעצם בכל מקום שבו למשתמש יש מספר שניות כדי להוציא את המכשיר ולסרוק את הקוד.
אבל למרות פשטותו ועלותו האפסית (זה בחינם, כבר אמרנו) חשוב שתתנו למשתמש תועלת ממשית אותה הוא יפיק מסריקת הקוד, אחרת סביר מאד להניח שהמשתמש ישאיר את המכשיר הנייד בכיס ויוותר על התהליך של לקחת את המכשיר הנייד, לפתוח אותו, לפתוח את האפליקציה, לסרוק את הקוד ולהגיע לאתר. לכן תתנו למשתמש ערך מוסף כזה שיניע אותו לפעולה ויגרום לו להיכנס לאתר שלכם.

נשמח לשמוע אם אהבתם את הפוסט הזה. וכמו תמיד הערות והארות יתקבלו בשמחה 🙂

השארת תגובה

עוד טיפים חשובים

דילוג לתוכן