אחסון אתרים – היכן כדאי לאחסן את האתר?

אחסון אתרים

ברגע שסיימתם לבנות אתר לעסק תצטרכו לאחסן אותו על שרת. שרת בשונה ממחשב רגיל הוא לא רק מציג אתרים הוא גם יודע לענות לבקשות כאלה ולשלוח מידע למחשבים מרוחקים, כך כל אחד יוכל להתחבר לאתר שלכם ולמצוא את המידע המבוקש.

אז איפה כדאי לכם לאחסן את האתר? ההמלצה שלי היא חד משמעית לאחסן אצל מי שבנה לכם את האתר (בתנאי כמובן שהוא מספיק מקצועי ודואג לתחזוקה השוטפת שלו). וכן, אולי לחלקכם זה ישמע מוזר, יכול להיות שהזהירו אתכם שאתם צריכים שליטה מלאה באתר שלכם ולא להיות תלויים במתכנת שלכם.

בעיני הטענה הזו היא ממש מגוחכת. כי בדיוק כמו זה שלא יודע לנהוג ומעולם לא הוציא רשיון נהיגה, מה תגידו אם הוא יחליט לנהוג במכונית שלו בעצמו כדי שיהיה לו "שליטה מלאה" ברכב ולא להיות תלוי בנהג אחר, הרי זה שאלה של זמן עד לתאונה שהוא בטוח יעשה!! ממש כך זה עלול לקרות גם לכם.
מה תעשו למשל אם חלילה האתר שלכם יותקף על ידי האקרים, תוכנות זדוניות וכדומה או שלא תצליחו להעלות תמונות, טקסט או סרטונים לאתר, האם תדעו להתמודד עם זה בעצמכם?! חברות האחסון אינם מטפלים וגם לא אמורים לדאוג לתחזוקת הקוד של האתר, ובמידה ויהיה לכם בעיה טכנית באתר הם יפנו אתכם למתכנת ואז תצטרכו לחפש מי יוכל לפתור את הבעיה…

לכן ההמלצה שלי היא במידת האפשר אחסנו את האתר שלכם אצל מי שבנה אותו, בתנאי כמובן שהוא דואג לתחזוקת האתר כמו שצריך. אם החלטתם לאחסן את האתר ישירות בחברת אחסון, הכנו לכם מדריך לבחירת חברת אחסון אתרים.

באיזה טכנולוגיה האתר שלכם בנוי?

לא כל אתר ניתן לאחסן בכל שרת, עליכם לוודאות שחבילת אחסון האתרים מתאימה לשפת הפיתוח של האתר למשל PHP, ASP וכדומה וכן בסוג מסד הנתונים של האתר שלכם. ישנם גם חבילות המותאמות לאתרים ספציפיים כמו אחסון אתרי וורדפרס, ג'ומלה, דרופל ועוד.

אם אינכם בקיאים בזה, בררו עם מי שבנה לכם את האתר את העניינים הטכניים הללו עוד לפני שתבחרו את חבילת אחסון האתרים שלכם.

נפח אחסון ותעבורה

נתון נוסף שכדאי לדעת הוא מה נפח האחסון הדרוש לכם. אתרי תדמית לרוב יספיקו להם כמה עשרות או מאות mb בודדים, זאת לעומת אתרי חדשות גדולים המכילים קבצים, תמונות וסרטונים והם נדרשים לחבילת אחסון אתרים בעלת נפח אחסון הרבה יותר גדול.

ישנם לא מעט חברות אחסון שמגבילות את כמות התעבורה החודשית של החבילה (כמות הגולשים שמבקרים באתר שלכם), מה שאומר שאם תגיעו למגבלת התעבורה המותרת האתר שלכם עלול להיחסם.

כמות הדומיינים

אם יש לכם יותר מאתר אחד, תבדקו כמה דומיינים תוכלו לאחסן בחשבון האחסון שלכם וכן כמה כתובות דואר אלקטרוני תוכלו לפתוח עבור הדומיין.

אחסון אתרים – בארץ או בחו”ל

ניתן לאחסן את האתר גם בארץ וגם בחו"ל. היתרון העיקרי לאחסן את האתר בחו"ל הוא המחיר, עם זאת אם קהל המטרה שלכם הוא ישראלי, לרוב יהיה מומלץ לשלם עוד כמה שקלים על שרת ישראלי בתנאי כמובן שהוא שרת אמין וטוב מבחינת הרכיבים המותקנים, השליטה על האחסון, מערכת הגיבויים, השירות וכדומה.

איזה חברת אחסון מומלצת

כיום יש המון חברות לאחסון אתרים גם בשוק הישראלי וגם בשוק הגלובלי, ההמלצה שלי היא חד משמעית אל תחפשו את האחסון הכי זול, לא פעם הניסיון לחסוך כמה שקלים גורם לכך שהאתר מושבת בגלל וירוסים או כל מיני סיבות אחרות.

אם האתר שלכם הוא וורדפרס, כדאי לכם לאחסן ביופרס, המחירים אמנם לא הכי זולים, אבל הם נותנים תמורה מלאה לכסף שלכם, ויש לכם גם קופון הטבה של 5% הנחה לפונים דרכנו. פשוט הכניסו את קוד הקופון: up05meya ותקבלו 5% הנחה על כל חבילה שתבחרו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.