אפיון אתר וורדפרס – איך עושים את זה נכון?

אפיון אתר וורדפרס

וורדפרס היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר היום לעיצוב ובניית אתרים. אולי זה בגלל שהיא פלטפורמה פשוטה וידידותית, מה שמקל על כל מי שרוצה להתנסות בה. פשוט צריך לפתוח אתר ולהתחיל לשחק עם האפשרויות הרבות שהיא מעמידה לרשותנו. אבל אם אתם רוצים אתר שבאמת יעשה את העבודה, אתם חייבים לעשות קודם כל אפיון לאתר וורדפרס. זה לא מספיק לשים איזה תבנית להתקין כמה פלאגינים ולחכות לגולשים, כי אתר מעפן יכול רק להבריח את הגולשים מהאתר שלכם…

אפיון אתר וורדפרס – מה זה בכלל?

אפיון אתר וורדפרס הוא מסמך המאגד את כל המידע, המטרות והיעדים של האתר. כמו כן הוא מגדיר את המבנה של האתר ואת התהליך שהגולש אמור לעבור בו עד לביצוע הרכישה.

בשום אופן לא כדאי לוותר על שלב האפיון. אולי לפעמים זה מפתה לקחת מישהו שיבנה אתר ממש בזול במהירות, אבל בניית אתר ללא אפיון מקצועי לא תביא את התמורה ורק תייצר רושם גרוע (כן, גם אם זה רק לבנות אתר וורדפרס).

אני יכול לומר לכם שאצלנו בחברה, גם אם מגיע לקוח שממש רוצה כבר להתחיל ולבנות את האתר, נעצור אותו, נשב עמו ונכין מסמך אפיון מסודר ורק אז נתקדם לעיצוב ובניית האתר. ככה גם הלקוח (וגם אנחנו) ידע בדיוק מה יכלול האתר שנבנה לו לשביעות רצונו המלאה.

היתרונות באפיון האתר

כשמדובר בבניית בית אף אחד לא יבנה בית מבלי לתכנן. סביר להניח שגם לא תסכימו להיכנס לבית כזה כי מי אמר שהבית מספיק יציב וחזק?

גם בניית אתר ללא אפיון, סביר להניח שהגולשים יברחו מהאתר שלכם. אז למה יש כאלה שבונים אתר בלי אפיון? הרי לאתר שבנוי נכון עם אפיון יש רק יתרונות ומלא!!

היתרונות לכם כבעלי האתר:

  • תכנון מראש חוסך זמן יקר. אם בהתחלה אתם מתכננים את האתר, קובעים מה יהיה בו ובוחנים את ההתאמה שלהם לקהל הגולשים, לא תצטרכו לתקן ולשפר תוך כדי תנועה
  • האתר יהיה מדויק ויפנה ספציפית לקהל היעד שלכם.
  • חיסכון של הוצאות מיותרות להתאים את האתר ולתקן טעויות שלא לקחתם בחשבון מראש.

היתרונות לגולשי האתר:

  • האתר מותאם בדיוק לצרכים שלהם.
  • חווית משתמש באתר הרבה יותר טובה!​
  • האלמנטים באתר ימוקמו בצורה נכונה כך שהגולשים יוכלו ליהנות מחוויה זורמת (ללא הרגשה של עומס ובלבול).

מה עושים בתהליך אפיון האתר?

תהליך אפיון האתר מחולקת לכמה שלבים עיקריים:

הגדרת מטרת האתר

הדבר הראשון שנצטרך להבין זה מה המטרה בשבילה אנחנו בונים את האתר? לאחר שנגדיר את המטרה נוכל לפעול כדי שנגיע אליה בהצלחה.

נגיד אם המטרה שלנו היא לקבל פניות רלוונטיות, נצטרך להציג מידע על השירות שלנו ולדבר בשפה של הקהל אליו נרצה לפנות.

דוגמה נוספת של מנהל עמותה שרוצה לגייס תקציבים ותרומות לעמותה. אפשר להקים אתר לעמותה, אבל חשוב לזכור את המטרה לגייס תרומות לעמותה, ובהתאם לכך לספר על הפעילות של העמותה, להסביר לאן הולך הכסף ולהציג את האפשרויות השונות לתרומה.
האם ברור לכם איזה מטרה תרצו להשיג באמצעות האתר?

אפיון קהל יעד

בשלב הבא נגדיר מאפיינים חשובים של קהל הגולשים הרלוונטי אלינו, כמו: חתך גילאים, מידת אוריינות דיגיטלית, הרגלים ועוד שלל מאפיינים חשובים.

אפיון מפת אתר

לאחר שהבנו את מהות העסק, זה הזמן להגדיר את סוג האתר בצורה ברורה. נבין איזה סוג אתר הכי מתאים לעסק שלנו וניצור סכמה של היררכיית האתר שתסייע לנו להבין איזה עמודים יהיו באתר, ואלו אלמנטים יופיעו בהם?

אפיון תוכן לאתר

אחרי שאנחנו יודעים איזה עמודים יהיו באתר, נוכל לתכנן את תוכן האתר. איזה תוכן נדרש מאיתנו לכתוב וגם את סגנון הכתיבה.

זה הזמן לחשוב גם על מילות מפתח שרלוונטיות לקידום אורגני בגוגל, ולהרכיב רשימה של ביטויים אותם נשלב בתוכן האתר.

צריכים עזרה באפיון ותכנון האתר שלכם? אתם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לעזור גם לכם לאפיין אתר וורדפרס מקצועי ומושלם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד טיפים חשובים
עוד טיפים חשובים

שמעת מה חני שטיגליץ אומרת עלינו?

רוצים גם להזיז את העסק קדימה?

מלאו את הפרטים בטופס ונבדוק יחד,
איך גם אתם יכולים להגדיל את העסק עם אתר אינטרנט שיווקי ונוכחות דיגיטלית ואפילו במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.