יש לכם חנות וירטואלית? כדאי שתיכנסו ל"ראש" של הקונה שלכם, תראו את ההמלצות עבורו, כנראה שיפול לכם אסימון...
קניה חכמה באינטרנט

אין ספק שהרבה יותר נוח לקנות דרך האינטרנט. לא צריך להתרוצץ בין חנויות, אפשר להשוות מחירים בקלות, המחירים נוחים ואפילו זולים, והכל קורה בלחיצת כפתור וללא מאמץ. השאלה הגדולה היא האם זה גם כדאי.

לפניכם 7 כלים ובדיקות שחובה לעשות לפני כל קניה באינטרנט, כדי שהקניה אכן תהיה כדאית.

1. השוואת מחירים:

לפני כל קניה כנסו לאתרי השוואת מחירים כמו זאפ או ret ותשוו מחירים. אתם עשויים להיות מופתעים מהפערים במחיר שתגלו על אותו מוצר בדיוק, עד כדי הכפלת המחיר ויותר. לכן בשום אופן לא מומלץ לדלג על שלב זה.

2. כסף בחזרה על כל קניה:

מומלץ להירשם כבר עכשיו לאתר קאשבק, האתר שמחזיר לכם כסף ישר לחשבון הבנק או הפייפאל שלכם. כך לפני כל רכישה שלכם ברשת, להיכנס לאתר קאשבק ולבדוק אם החנות או המוצר שאתם רוצים לקנות נמצא שם. אם כן, פשוט עוברים לחנות הנבחרת וממשיכים בקניות כרגיל ומקבלים החזר כספי על כל קניה.

3. בטיחות:

לצערנו יש עדיין לא מעט אתרי קניות שאינם מאובטחים, אינכם רוצים שמספר האשראי שלכם יגיע לכתובת הלא נכונה ולכן לעולם אל תשאירו פרטי אשראי באתר כזה. תוכלו לזהות אתר מאובטח, אם תראו בשורת הכתובת מנעול אבטחה (בתנאי שהוא לא פרוץ) או לחילופין שכתובת האתר מתחילה ב https.

מומלץ להירשם ל-PayPal, שירות ארנק אלקטרוני, המאפשר לצרכנים הווירטואליים להחזיק את מספרי כרטיסי האשראי וגם מספק ביטוח לקניה. הארנק האלקטרוני ישרת אותך בכל הרכישות שלך ברשת. במעמד הקניה, עליך לספק למוכר אך ורק את חשבון ה-PayPal שלך ולא את מספר כרטיס האשראי.

4. מיסים:

בעת קניית מוצרים באתרי אינטרנט בחו"ל, צריך לקחת בחשבון שהמחיר הוא לא סופי ויש להוסיף גם את עלות המס. המיסים שהמדינה גובה ביבוא מוצרים אישי מחו"ל מתחלקים לשלושה:

  1. מס קנייה: מס קניה הוא מס המוטל על רשימת מוצרים מצומצמת שנקבעה ומתעדכנת על ידי משרד האוצר. המס חל בין השאר על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים.
  2. מע"מ: מס ערך מוסף, המוטל על הצריכה בארץ. המע"מ חל על כל העסקאות בארץ ושיעורו כיום הוא 17%. יבוא מוצרים בשווי של עד 75$ פטורים ממע"מ.
  3. מכס: המכס הוא מס המוטל על יבוא/ יצוא. חבילה שערכה לא עולה על סכום של 500$ פטורה מתשלום מכס.

המכס פותח באופן מדגמי חלק מהחבילות. במקרה כזה חישוב המיסים נעשה לפי הקבלה שמצורפת לחבילה. אם השולח לא צירף קבלה, המכס עושה הערכה לשווי המוצר והיא עשויה להיות גבוהה מהשווי האמיתי. לכן חשוב לשמור על הקבלות ו/או החשבוניות שקיבלת מהספק, כדי שניתן יהיה להציג למכס את הסכום ששילמת.

מידע מפורט על גובה המיסים בהזמנת מוצרים שונים מחו"ל תוכלו למצוא בטבלת המיסים של רשות המיסים.

5. מדיניות החזרה והחלפות:

קניתם מוצר ואתם רוצים להחליפו? בחלק מהאתרים יספקו לכם זיכוי מלא או החזר כספי על מוצר שרכשתם, ובחלק מהם תאלצו לשאת בעלויות המשלוח. חובה לבדוק את מדיניות ההחזרה של החנות, ולוודאות שמדיניות ביטול העסקה עומדים בהוראות חוק הגנת הצרכן.

6. בדיקת מידות:

מידות נעליים ובגדים וכן תקני החשמל משתנים ממדינה למדינה, לכן חשוב להשתמש במחשבון המרת מידות כדי לוודא שמה שאתם מזמינים אכן מתאים לכם.

7. בדיקה אחרונה לפני התשלום:

לפני שמאשרים את הקנייה מומלץ לעבור שוב על הפריטים שרוצים להזמין, ולבדוק שזה אכן הפריטים שאתם מבקשים לקנות.

בפוסט זה דיברנו אמנם על תהליך הרכישה מהצד של הקונה – הלקוח. וזה הדבר הראשון שאנו כמוכרים חייבים לעשות, להבין מה הלקוח שלנו רוצה שנספק לו בתהליך הקניה כמו נושא הבטיחות ועוד. אם נשכיל לעשות זאת, אין ספק שכמות הלקוחות בעסק תגדל באופן משמעותי. מוזמנים לנסות, זה כדאי 🙂

תגובה אחת
  1. המושלמת הגב

    יפהההההההההההההההההההההההההההההההההההההה

    עצה טובה מאוד באמתת

    מאת המושלמת ._.

השארת תגובה

עוד טיפים חשובים

דילוג לתוכן